Vojenský blesk láme rychlostní limity, na silnice či cyklostezky ale nepatří
Jízdní kola s elektrickým pohonem mají kvůli zákonným předpisům limitovanou rychlost, kterou lze překročit pouze hacknutím nastavení řídící elektroniky. Model Revolution W ale tato omezení mnohonásobně překračuje a dosahuje neuvěřitelné rychlosti. Jeho určení ale není pro běžné spotřebitele, spíš pro vojenské účely.
Losangeleský výrobce elektrokol Hi-Power Cycles nedávno oznámil vytvoření nového oddělení s názvem „HPC Defence“. Název nebyl zvolen náhodně, protože předseda představenstva Bryan Maizlish byl před nástupem do své současné funkce technickým ředitelem u amerického dodavatele obranných zařízení Lockheed Martin.
A hned prvním počinem nové divize je elektrokolo „Revolution W“, které dle vyjádření výrobce splňuje vojenské požadavky.
Terénní unikát: mimo zpevněnou vozovku se výjimečné elektrokolo cítí nejlépe
Nejrychlejší sériové elektrokolo na světě se vyrábí v USA, a to s převažujícím podílem ruční montáže. Maximální rychlosti 130 km/h tento speciál dosáhne díky motoru s výkonem neuvěřitelných 10 500 W, který je umístěn v náboji zadního kola.
Konstrukce rámu má extrémně dlouhé odpružení. Zdvih zadní vidlice je podle informací výrobce 9" (229 mm), u vidlice přední je to 8" (203 mm). O baterii nejsou známy žádné podrobnosti, kromě toho, že je rovněž vyrobena ručně. HPC Defense uvádí jako jedinou referenční hodnotu dojezd, který čítá 160 km při čistě elektrickém pohonu.
Limitu 25 km/h při šlapání se jen směje
S výjimečným terénním bicyklem je však možná i běžná jízda vlastním šlapáním s asistencí elektromotoru. Aby bylo možné udržet vysokou rychlost, výrobce vsadil na speciální vysokorychlostní převodovku Schlumpf.
Stisknutím jediného tlačítka se přepne do režimu „overdrive“ a zvýší převodový poměr 2,5krát, takže můžete při šlapání s elektrickou asistencí dosáhnout rychlosti až 80 km/h.
Mohlo by vás zajímat
Ukrajinský voják izolovaný od vlastních sil dostal dronem celé elektrokolo: zachránilo mu to život

Jednoznačným určením jsou vojenské účely
Podle informací výrobce HPC Defense lze rám modelu Revolution W upravit podle přání zákazníka. Lze například instalovat středový motor, aby kolo mělo centrální těžiště, nebo ještě robustnější pneumatiky pro větší odolnost v terénu.
O ceně respektive dostupnosti modelu Revolution W nejsou k dispozici žádné informace. Blogu o elektrické mobilitě Electrek se na fotografiích podařilo rozpoznat odpruženou vidlici, jejíž cenu odhladl mezi 1 800 a 2 000 dolary. To dává alespoň přibližný obrázek o tom, jaká by mohla být cena kompletního kola.
Když k tomu připočtete superlehký hliníkový rám s karbonovými prvky a elektromotor s extrémním výkonem, dá se předpokládat, že celková částka by nás omráčila. Revolution W proto není určen pro koncové zákazníky, díky jeho schopnostem je zamýšlen hlavně pro nasazení v armádě.
Zdroj: Electrek, HPC Defense
Výrobci elektrokol, kroťte motory: honba za výkonem hrozí zavedením povinné registrace

Motor o výkonu 10 500 W dokáže elektrokolo rozjet na rychlost až 130 km/h. A pokud vás zajímá, zda lze kolo při tak vysokých rychlostech pohánět i šlapáním, možná vás odpověď překvapí.
Hpcdefense.com
Elektroko Revolution W je ve všech směrech extrém: platí to i o ceně. Ta sice není známá, ale údajně jen cena přední vidlice může být kolem dvou tisíc USD.
Hpcdefense.com
V HPC Defense sázejí na hi-tech produkty a materiály. Pro extrémní výkon ani není divu. Zajímala by nás cena, ale ta není známa. Kolo není pro koncové zákazníky k dispozici, je určeno pouze pro vojenské účely.
Hpcdefense.com
PŘEJÍT DO GALERIE
(5 FOTOGRAFIÍ)