Jak se postavit mistrovi? Rozebrat ho do šroubku
Šéf Xiaomi, Lei Jun, se na firemní prezentaci v Pekingu netajil tím, jak seriózně jeho firma k vývoji přistoupila. Přiznal, že Xiaomi zakoupilo hned tři vozy Tesla Model Y, které následně jeho inženýři rozebrali do posledního šroubku. Chtěli pochopit každý díl a odhalit tajemství úspěchu svého rivala.
Výsledkem není pouhá kopie, ale v mnoha ohledech vylepšený vůz. Jedním z klíčových trumfů Xiaomi YU7 je modernější 800V elektrická architektura, kterou nabízí ve všech verzích. Oproti 400V systému v Tesle to znamená dramaticky rychlejší nabíjení. Xiaomi se chlubí, že za pouhých 15 minut dokáže YU7 získat energii na více než 500 kilometrů jízdy.
Rychlejší nabíjení, delší dojezd a výkon na rozdávání
Rozdíl v rychlosti nabíjení je markantní. Zatímco nejlepší verze Tesly Model Y potřebuje 27 minut k dobití baterie z 10 na 80 %, YU7 Max se 101kWh baterií to zvládne za neuvěřitelných 12 minut. I verze s menší baterií je s 21 minutami stále rychlejší.
V disciplíně dojezdu má Xiaomi také navrch. Podle čínské normy CLTC nabízí základní model dojezd 835 km, výkonnější verze Pro pak 770 km. Ani nejvyšší verze Max s dojezdem 760 km nezaostává. Pro srovnání, nedávno vylepšený Model Y Long-Range v Číně nabízí na jedno nabití 750 km.
V souboji akcelerace je to těsnější. Po nedávném vylepšení se Tesla Model Y AWD vyrovná verzi YU7 Pro – oba vozy zrychlí z nuly na sto za 4,3 sekundy. Xiaomi má ale vyšší maximální rychlost 240 km/h oproti 200 km/h u Tesly. A pro ty nejnáročnější je tu YU7 Max s výkonem 690 koní, který sprint na stovku zvládne za pouhé 3,23 sekundy.
Mohlo by vás zajímat
Normované dojezdy čínských elektroaut: proč jsou uváděné údaje výrobců tak daleko od reality

Okamžitá senzace, která otřásla trhem
Uvedení YU7 na trh způsobilo doslova poprask. Během několika minut od odhalení vozu firma nasbírala přes 200 000 předobjednávek. Tento obrovský zájem sice zpočátku narušil celý segment malých elektrických SUV v Číně, ale situace se uklidnila, když zákazníci zjistili, že na svůj nový vůz si budou muset počkat až do příštího roku.
Přesto je tlak na Teslu už teď zřejmý. Prodejní data ukazují, že s tím, jak rostou dodávky YU7, prodeje Modelu Y klesají. Celkově prodeje Tesly v Číně meziročně klesly o 6 %.
Sebevědomý nováček s respektem k legendě

Šéf Xiaomi Lei Jun zvolil chytrou strategii. Na jedné straně projevil Tesle respekt, když Model Y označil za „vynikající“ vůz a dokonce ho doporučil zákazníkům, kteří by si z nějakého důvodu nevybrali YU7. Zároveň ale sebevědomě dodal: „Finální verze YU7 rozhodně s Modelem Y neprohrává.“ Zdůraznil také, že se inženýři zaměřili na optimalizaci vnitřního prostoru, což je prvek, ve kterém chtěli Teslu překonat, a podařilo se jim nabídnout skvělý výkon za atraktivní cenu.
Vstup Xiaomi YU7 na automobilový trh je víc než jen odvážný pokus. Je to vážná výzva pro dosavadní dominanci Tesly Model Y. Čínský gigant dokázal chytře zkombinovat své technologické know-how s podrobným studiem konkurence a vytvořil produkt, který svůj původní vzor v mnoha ohledech překonává. Rychlejší nabíjení, delší dojezd a konkurenceschopný výkon za atraktivní cenu mohou skutečně změnit rovnováhu sil na globálním trhu s elektromobily.
Zdroj: ArenaEV, Supercar Blondie, GreenCarsCompare
Tesla se nemůže zbavit svých vozů: pomoci by měl obrovský nový trh

První elektromobil Xiaomi: výroba SU7 byla zahájena v prosinci 2023.
Xiaomi
První elektromobil Xiaomi je model SU7. Zdá se, že hned první rok se ho podaří prodat 120 000 kusů.
Xiaomi
Xiaomi SU7: výrobce tvrdí, že součinitel odporu vzduchu SU7 je nejnižší na světě a činí pouze 0,195.
Xiaomi
PŘEJÍT DO GALERIE
(7 FOTOGRAFIÍ)