Přejít k hlavnímu obsahu

Nová baterie elektromobilů se plně nabije za pouhých 18 sekund: nyní jde do sériové výroby

Pavel Trousil 23.06.2025

Britská společnost RML Group vyvinula bateriový systém, který potřebuje k plnému nabití jen několik sekund. Nyní byl tento zásobník energie uvolněn do sériové výroby.

Kapitoly článku

Baterie snů jde do sériové výroby

Rekordní bateriový systém pro elektromobily VarEVolt britské společnosti RML Group získal po důkladném přezkoumání certifikát shody podle předpisu 100 Evropské hospodářské komise OSN (UNECE). Nyní je baterie připravena pro sériovou výrobu a plánované nasazení v supersportovních vozech s hybridním pohonem, informuje oborový portál Autocar.

Certifikát shody potvrzuje, že VarEVolt splňuje základní požadavky pro komponenty, které mají být použity v elektrických vozidlech. Akumulátor VarEVolt má dosahovat v současnosti nejvyšší hustoty energie v automobilovém průmyslu – ale i jeho výkon je rekordní: při přibližně šesti kilowattech na kilogram hmotnosti může akumulátor v hybridním hypersportu Czinger C21 dodat 4,5 kWh energie za pouhých 40 sekund.

Baterie
Zdroj: https://www.rmlgroup.com/power
Baterie VarEVolt britské společnosti RML Group se plně nabije za pouhých 18 sekund.

Jen 18 sekund u nabíjecí stanice: VarEVolt s 200C

Akumulátor se však nejen velmi rychle vybíjí, ale stejně rychle se i nabíjí: RML uvádí rychlost nabíjení/vybíjení 200C. Nezávisle na skutečné kapacitě akumulátoru tento C-poměr popisuje, jak dlouho baterie potřebuje k nabití. Poměr 1C znamená, že elektromobil může svůj akumulátor plně nabít za jednu hodinu, při 2C by nabíjení trvalo už jen půl hodiny. Porsche Taycan dosahuje hodnoty C mezi čtyři až pět, čímž potřebuje přibližně 12 až 15 minut na nabití. Akumulátor VarEVolt dosahuje C-poměru 200 – má se plně nabít za pouhých 18 sekund. Předpokladem samozřejmě je, že nabíjecí stanice dokáže dodávat odpovídající množství výkonu.

Baterie VarEVolt je schopna téměř vyčerpat veškerou svou uloženou energii – a to „velmi, velmi rychle“, jak vysvětluje člen představenstva RML Michael Mallock pro Autocar. Modulární design baterie umožňuje výrobcům přizpůsobit ji různým aplikacím. „Můžeme se soustředit na dojezd, můžeme se soustředit na výkon, nebo můžeme obojí vyvážit,“ podle plánovaného typu vozidla, říká šéf RML Paul Dickinson.

Mohlo by vás zajímat

Akumulátor by mohl najít místo i v hypersportech Ferrari nebo McLaren 

Podle zprávy několik malých výrobců již baterii VarEVolt používá, včetně modelu Czinger 21C, který je vybaven elektromotorem a spalovacím motorem. V současné době vyrábí RML Group své baterie VarEVolt v malých množstvích. Cílená velkosériová výroba se však nemusí nutně omezovat na exkluzivní a velmi drahá vozidla, jako je 21C, kterých Czinger v první sérii vyrobil pouze 80 kusů.

Podle člena představenstva RML Mallocka společnost v současnosti vyvíjí sadu, která umožní použít bateriové systémy i ve starších hypersportech, jako jsou LaFerrari nebo McLaren P1, pro jejich modernizaci. „Pro tento typ vozů můžeme vyvinout náhradní baterii, která výrazně zvýší dojezd, a pokud to ostatní hardware ve voze umožní, bylo by možné získat verzi s osminásobným výkonem,“ říká Mallock.

Zdroj: RLM Group, captainelectro, autocar


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme