Menu

89 % Čechů nakupuje na internetu častěji než dříve. Nejvíce jim chybí drogerie

07.12.2014 14:13 | Karel Kovar
89 % Čechů nakupuje na internetu častěji než dříve. Nejvíce jim chybí drogerie

Společností ACOMWARE ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou realizovala zajímavý výzkum, zaměřený na nakupování na internetu.

Cílem tohoto spotřebitelského výzkumu, který byl uskutečněn na vzorku 802 respondentů, bylo zjistit aktuální vztah a postoje českých zákazníků k nákupům na internetu. Jeho výsledky jsou zajímavé: Podle něj si některé druhy zboží dokonce Češi častěji pořizují online než v kamenných obchodech – týká se to například knih, počítačů nebo elektroniky. Na internetu jim naopak chybí drogerie. A jaké byly tedy jeho výsledky?

2015-01-tk-accom1-nahled

Není žádným překvapením, že vztah většiny lidí k nakupování na internetu je pozitivní. U renomovaných obchodů se nemusí bát o solidnost a úspora finančních prostředků se vždy hodí.

2015-01-tk-accom2-nahled

Pozitivnější vztah mají ti bohatší, pro které je internet běžnou součástí života.

2015-01-tk-accom3-nahled

Nejraději na internetu uživatelé nakupují drobnější dárky a elektroniku. Naopak poměrně rezervovaný vztah mají k potravinám – služby které nabízí například Tesco nebo Rohlík se zatím v masivním měřítku neprosadily. Zde je ale nutné podotknout, že průzkum nebral v úvahu služby nabízející rozvoz jídla s rezervací přes web.

2015-01-tk-accom4-nahled

I přes výšeuvedený rezervovaný vztah k on-line nákupu potravin uživatelům v průzkumu chyběly právě internetové obchody s potravinami, následované drogérií.

2015-01-tk-accom5-nahled

Logickou motivací pro výběr obchodu je nízká cena, nakupující ale ocení i dopravu zdarma nebo slevu na další nákup. Naopak významných bariér pro nákup existuje celá řada, většinu z nich ale mohou internetové obchody bez problémů řešit.

Další podrobnosti najdete na webu společnosti Acomware.

 

 

 

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku