Tip: Microsoft brzy odstraní nejméně užitečnou složku ve Windows, sami to můžete udělat už nyní
V Průzkumníku souborů si můžete zakládat adresáře a uspořádávat strukturu souborů dle libosti…
Apple je nejčastěji zneužívaná značka při phishingových útocích | foto: CHIP
Značku Apple zneužívají kyberzločinci nejčastěji při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů. Yahoo! je zase nejvíce napodobovaná značka v emailovém phishingu a Netflix je nejnapodobovanější značka při mobilních phishingových útocích.
Tato a další poznatky zjistil výzkumný tým bezpečnostní společnosti Check Point Research a zveřejnil ve své zprávě „Brand Phishing Report“, která je zaměřena na phishingové útoky v 1. čtvrtletí roku 2020. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.
Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží zneužívat známé značky a napodobovat jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.
Kyberzločinci nejčastěji zneužívali k phishingovým útokům značku Apple, která poskočila na 1. pozici ze 7. místa (ve 4. čtvrtletí 2019 byla značka Apple zneužita jen ve 2 % pokusů, v 1. čtvrtletí 2020 už to bylo 10 %). Netflix obsadil druhé místo (9 %) pravděpodobně i kvůli nárůstu zájmu během pandemie koronaviru. Chase Bank se posunula na 6. místo s 5 % všech „značkových“ phishingových pokusů se snažilo tuto značku zneužít.
Nejčastěji zneužívaným odvětvím ve phishingových podvodech jsou technologie, následuje bankovnictví a média. Během koronavirové pandemie lidé řeší možnosti práce z domova, potenciální finanční problémy a také zábavu v karanténě. Hackeři pak logicky na tyto trendy pružně reagují.
Seřazeno podle počtu phishingových pokusů:
Během prvního čtvrtletí 2020 byly v mobilních a webových phishingových útocích zneužity podobné značky, jednalo se například o bankovní a streamingové služby jako Chase a Netflix. Dominantní byl ovšem webový phishing (59 %). Na druhé místo se posunuly mobilní phishingové útoky. Lidé tráví během koronavirové epidemie na svých mobilních telefonech více času a jsou proto i zajímavějším cílem pro hackery.
„Kyberzločinci se nadále snaží pomocí sofistikovaných phishingových útoků z uživatelů vylákat cenná data a zaměřují se například na představení dlouho očekávaných produktů nebo reagují na změny v chování uživatelů vzhledem k pandemii koronaviru,“ říká Peter Kovalčík, Regional Director, Security Engineering EE ve společnosti Check Point. „Phishing bude v nadcházejících měsících stále větší hrozbou, protože zločinci zneužívají strach a také nutnost využívat z domova řadu základních služeb. Jako vždy doporučujeme uživatelům, aby byli při sdílení svých osobních údajů opatrní a obezřetní.“
V Průzkumníku souborů si můžete zakládat adresáře a uspořádávat strukturu souborů dle libosti…
Každý uživatel, který tráví hodně času surfováním na internetu, produkuje nejen datové smetí,…
Microsoft postupně vylepšuje možnosti úpravy vzhledu Windows 10. Uživatelé si tak mohou stále…
V nejnovější verzi svého mobilního operačního systému Google přidal k nabídce vypínacího…