Xiaomi si dobírá Apple kvůli fotoaparátům
Jsou postupy, kde jde i konkurence stranou. Výrobci, kteří dlouhodobě bojují o přízeň zákazníků především v oblasti mobilních telefonů – kde si přímo konkurují – v souvislosti s agresivními inzertními metodami Xiaomi našli společnou řeč. Čínský technologický gigant, který se dere do popředí, jim stále více leží v žaludku.
A není se co divit. Jeho modely vůbec nejsou špatné a zdánlivě neotřesitelná pozice iPhonů a Samsungů Galaxy se chvěje v základech. Xiaomi nabízí špičkové srovnatelné modely smartphonů, ovšem v porovnání s jihokorejskými či americkými modely mnohdy za nižší cenu.
V nejnovější reklamní kampani se Xiaomi zaměřilo na nejmodernější špičkové modely od Apple a Samsungu, a vyzdvihuje Xiaomi 15 Ultra jako lepší foto-smartphone.
Apple and Samsung Push Back Against Xiaomi's Bold India Ads https://t.co/2PechsuDCI pic.twitter.com/PiEpSGcOsD
— MacRumors.com (@MacRumors) August 29, 2025
Napětí eskalovalo během uvedení řady Xiaomi 15 na indický trh, kdy se v tamním tisku objevila rozsáhlá reklama, zaměřená přímo proti iPhone 16 Pro Max od Apple. Reklama, která byla zveřejněna 1. dubna, označovala systém fotoaparátu Apple anglickým termínem „cute“. To se vám jistě hned spojí s mnoha instagramovými videi, kde jsou podobně označována především neodolatelná videa se zvířecími mláďaty, nejčastěji koťaty. A to dost možná manažery v Cupertinu už dohřálo.
Nad systémem fotoaparátu od Applu inzerát Xiaomi vyzdvihuje optiku Leica, použitou u modelu 15 Ultra, a uvádí ji jako výjimečnou vlastnost smartphonu. Podobně ani Samsung neunikl ostrým poznámkám, protože Xiaomi podobné narážky vložilo do reklamní kampaně v televizi.
Apple a Samsung společně proti Xiaomi
Zástupci obou firem zastávají jednotný názor, že Xiaomi už překročilo hranici mezi srovnávací reklamou a přímým znevažováním jejich značek. Zvlášť na trzích, jakým je Indie a kde jsou obě firmy lídry v prémiovém segmentu, má pověst značky mimořádný význam.
Odkazování na konkurenty není v reklamní branži nic nového a některé společnosti po této metodě sahají. Samotná Xiaomi už v minulosti používala agresivní marketing, aby upoutala pozornost, ale přímá konfrontace zdá se už lídry trhu rozčílila. Apple i Samsung to vnímají jako poškození svého image, a z toho důvodu zvažují právní kroky, které by nelichotivou kampaň zastavily.
Kontext rozložení sil na trhu dává celému případu další rozměr. Podle údajů IDC vedl na indickém trhu smartphonů ve druhém čtvrtletí 2025 Samsung, a to s podílem 14,5 %. Hned za ním byla Xiaomi s podílem 9,6 % a první trojici doplňoval Apple, kterému patřilo 7,5 % trhu.
Právě rychlý růst Apple, který v první polovině roku 2025 dodaL 5,9 milionů iPhonů (jde ve srovnání s předchozím rokem o nárůst o 21,1 %), je do značné míry způsoben řadou iPhone 16. Z pohledu Xiaomi může jít o taktiku provokace, jejímž cílem je se zviditelnit a více prosadit na konkurenčním prémiovém trhu.
Xiaomi doposud na výzvu ke zdržení se svého jednání v oblasti reklamy nereagovala. To, zda společnost ustoupí, nebo svou kampaň naopak zintenzivní, může rozhodnout o tom, zda tyto provokativní reklamy zůstanou jednorázovou reklamní kampaní, či zda vyústí ve dlouhý spor s tržními lídry.
Zdroj: X / @MacRumors, MacRumors