Fotíte si hanbaté fotky? Určitě vás překvapí, kdo k nim má přístup
Telefon je osobní věc, pro mnohé něco jako svatyně. Píšeme si do něj zápisky, komunikujeme s…
Google změnil vyhledávací rovnici | foto: CHIP
Tolik obávaná penalizace začíná mířit např. na weby s větším množstvím reklam a komerčního obsahu. Změna algoritmu je již aktivní.
Mezi pravidla tvorby dobrého výkonnostního online marketingu patří i sledování změn ve vyhledávací algoritmické rovnici vyhledavačů s nejvyšším podílem na trhu. Drobných změn jsou zpravidla desítky měsíčně, zásadních pak několik do roka. Aktuální změnou, která patří mezi ty důležitější, je zohlednění layoutu stránek v algoritmu vyhledávání Google.com.
Pokud jsou reklamy, bannery a další komerční obsah nad přehybem layoutu v nepřiměřeném množství, může být web penalizován a ve výsledcích vyhledávání být poměrně zásadně znevýhodněn. Samozřejmě oproti stránkám, jež mají nad přehybem více „kvalitního“, resp. nekomerčního obsahu.
Google rovněž vydal speciální online nástroj na adrese browsersize.googlelabs.com, který pomáhá majitelům webů zjistit, zda se jich změna týká.
Google uvedl, že se změna týká jednoho vyhledávání z každých sto. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se majitel webu domnívá, že má jeho layout příliš reklam nad přehybem či už ví, že je penalizován a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit. Tedy redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. co nejvíc na očích a čekat, než Google jeho web znovu zaindexuje.
Na druhou stranu je zde systém Google Adsense, jenž je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek Googlu. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro giganta typu Google žádoucí, upozorňuje Effectix.com.
Samozřejmě Google nemůže zůstat pozadu a proto okamžitě poslal do redakce oficiální vyjádření s nutností komentovat zprávu společnosti Effectix. Oficiální vyjádření Google zní:
"Změna ovlivní méně než 1% vyhledávání globálně, ale ještě důležitější je, že jde o ochranu uživatelů před irelevantním obsahem. Například může jít o weby, které originální obsah nemají, pouze jej agregují a pomocí on-line reklamy následně monetizují. Zároveň majitelé webových stránek a webmasteři mají k dispozici všechny důležité informace a nástroje, jak si se změnou poradit. Místo analyzování algoritmu se stačí zaměřit na to, aby webová stránka měla kvalitní originální obsah, o který uživatelé stojí.“
Telefon je osobní věc, pro mnohé něco jako svatyně. Píšeme si do něj zápisky, komunikujeme s…
Aplikace jsou to, co dělá váš smartphone chytrým. Zároveň je ale důležité držet se základních…
Pokud vám na systémovém disku začíná docházet volné místo a nemáte už jinou možnost, jak…
Společně s Windows 8.1 uvedl Microsoft také nový typ pohotovostního režimu, kdy se počítač…
Pokud se o technologie zajímáte již delší dobu, nejspíš vám netřeba dlouze představovat…
Google mate uživatele svých produktů. Dvěma různým aplikacím dává stejný název. Které to jsou…
Hádanky, hlavolamy a optické klamy jsou novým internetovým trendem. Šíří se na sociálních…
Koncern Meta, mateřská společnost Facebooku, musí spolknout hořkou pilulku. Poprvé od svého…