Menu

Hackerský útok na automobilku Tesla

27.04.2015 09:47 | Karel Kovar + Přidat komentář
Hackerský útok na automobilku Tesla

Hackerský útok na automobilku Tesla | foto: CHIP

Neznámí útočníci získali během víkendu kontrolu nad DNS záznamy domény teslamotors.com a zneužili je k dalším útokům.

Většina automobilek se začíná z výrobců „plechových krabiček na kolech“ měnit na sofistikované a technologicky vyspělé společnosti, které mají velice blízko IT. Není žádným tajemstvím, že celá řada moderním vozů má větší výpočetní výkon než ještě nedávno používané raketoplány. S tím souvisí i větší nároky na IT vybavení firmy i samotného automobilu. Ne každá automobilka ale tento přechod zvládá bez obtíží.

S celou řadou nepříjemných situací se například potýká automobilka Tesla. Loni v létě se čínským studentům podařilo hacknout automobil a otevřít jeho dveře (http://www.theregister.co.uk/…sla_model_s/) a před několika týdny nabídl bývalý zaměstnanec automobilky za 60 dolarů hackerský kit, který otevře libovolný model (http://www.forbes.com/…-60-dollars/).

2015-06-tesla2-nahled

Do nepříjemné situace se Tesla dostala i tento víkend, kdy skupina hackerů získala kontrolu nad DNS záznamy domény teslamotors.com. Toho poté zneužili k zobrazení vlastní webové stránky a k přesměrování emailů na vlastní mail server. Díky tomu se jim povedlo resetovat heslo k oficiálnímu Twitter účtu. V současnosti má ale již Tesla kontrolu nad webem i Twitterem zpět.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    bezpečnost

    No, tohle bych si tvrdit nedovolil. Ono do dobře zabezpečeného vozu (kombinace ochran) se někdo jen tak nedostane.
    Tady stačí jeden hack a máte vše pod kontrolou…

    Reagovat na komentář

    stále jsou bezpečnější než ropná auta, do kterých se dostane skoro každý

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení