Menu

Jak ušetřit v dnešní době? Změňte operátora, vyplatí se vám to

15.05.2023 09:00 | Jakub Fišer + Přidat komentář
Jak ušetřit v dnešní době? Změňte operátora, vyplatí se vám to

Jak ušetřit v dnešní době? Změňte operátora, vyplatí se vám to | foto: PublicDomainPictures / Pixabay

Češi obecně platí za národ, který nevnímá kladně jakékoliv změny. V životě každého občas dojde ke změně bydlení, banky nebo poskytovatele mobilních služeb. Přitom zdrženlivost u změny operátora je velmi často pro zákazníky nevýhodná.

Informuje o tom společnost Ušetřeno, která se věnuje srovnávání poskytovaných služeb pro domácnosti v ČR. V průzkumu rozděluje zákazníky do několika kategorií: zhruba čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data v rozmezí 3 až 6 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 6 až 10 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB.

Vyplývá z toho, že většina uživatelů má zájem o větší datové balíčky, než skutečně využívají. Přesto bylo zjištěno, že za poslední 2 roky hned 83 % respondentů průzkumu vůbec nezměnilo operátora.

Češi nemění operátora – tím přichází o peníze

„Zákazníci mohou výrazně uspořit srovnáním tarifů a služeb mezi různými operátory. Převedením celé škály služeb, jako je telefon, internet a televize, k jednomu operátorovi se pak úspora ještě zvyšuje až násobí,“ říká Jan Štepaník, produktový manažer telekomunikačních služeb Ušetřeno.cz.

A dodává, že průměrná úspora při změně mobilního operátora dosahuje 851 Kč ročně, v případě vícero služeb je pak úspora klidně i 1820 Kč ročně. „Setkali jsme se i s případem, kdy zákazník díky změně ušetřil více jak 7000 Kč ročně,“ uvedl Štepaník.

Na vině může být fakt, že ceník operátorů se rok od roku mění, některé služby z něj vypadnou, jsou nahrazeny jinými a podobně. Každý rok byste se měli pokusit svou nabídku o operátora alespoň „refinancovat“, tedy zvážit, jestli tu či onu službu potřebujete, anebo jestli ji nevyměnit za novou, jinou či levnější.

A malý tip na závěr. K přechodu mezi operátory je celkem důležitý tzv. OKU kód, neboli ověřovací kód zákazníka. Průzkum přišel na to, že téměř 75 % respondentů netuší, co to vlastně je. Jen doplníme, že od 1. ledna 2020 platí novela zákona o elektronických komunikacích, která dává zákazníkům možnost bezplatně odejít od operátora jen po prvních 3 měsících.

Zdroj: Ušetřeno TZ, Piráti TZ

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení