Přejít k hlavnímu obsahu

Paříž pod proudem

Josef Mika 13.11.2018
info ikonka
Zdroj:

Elektrické automobily zažívají dlouhý a pomalý rozjezd.

Elektromobilita přichází. Přestože prodejní čísla v roce 2018 jsou stále ještě skromná, trh je ve fázi exponenciálního růstu. V roce 2018 se autoprůmysl ještě těžce potýkal s uspokojováním i stále ještě nízké poptávky: plug-in hybridní modely jako Audi A3 e-tron byly vyprodány na celé měsíce dopředu, levné elektromobily z Dálného východu, jako je Hyundai Ioniq, nebo dokonce Nissan Leaf, se dodávaly pouze s dlouhými čekacími dobami.

Automobilový průmysl však nemá jinou možnost: aby v roce 2021 plnil limity spotřeby vozových parků, nesmí prodané automobily produkovat v průměru více než 95 gramů CO2 na kilometr. Pro dosažení této hodnoty jako průměru v současné době neexistuje žádná alternativa k (alespoň částečné) elektrifikaci pohonů. Skutečnost, že nový měřící cyklus WLTP ignoruje emise CO2 z elektráren, ze kterých elektrická energie pro automobily pochází, nepomůže klimatu ani v roce 2021 – nicméně to, že elektrická soustava se musí důsledně posunout k neutrální produkci z hlediska CO2, je hotová věc.

Jaké jsou tedy konkrétní modely a jak výhodné a reálné je jejich provozování v běžném životě? Na to se zaměřuje článek v novém Chipu 12/2018.

Obrázek odebrán.

Obývací pokoj na kolech: V iNext od BMW převládá pocit pohody. Řidič se může v autonomním režimu jízdy uvolnit.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme