Přejít k hlavnímu obsahu

Xiaomi více proniká do elektromobility: její nová baterie má parametry z říše snů

Jiří Palyza 18.06.2025
Nová baterie Xiaomi
Zdroj: se svolením Xiaomi

Dojezd 800 km po 10 minutách nabíjení? Který z majitelů elektromobilu by si to nepřál. Čínská technologická firma Xiaomi, kterou známe především z oblasti chytrých telefonů, opět skóruje v oblasti baterií pro elektrická auta. Její nejnovější oznámení je hodně slibné.

Kapitoly článku

Elektromobilita v režii Xiaomi: dojezd až 1 200 km

Čínský Xiaomi tvrdě maká na tom, aby se prosadil i v oblasti elektromobility. Po představení dvou modelů vozidel se nyní plně soustředí na vývoj baterií. Patentovala si inovativní elektrody a speciální strukturu vnitřních vrstev, které optimalizují vodivost a hustotu energie. Zvlášť tento parametr má umožnit dojezd 800 km po deseti minutách nabíjení.

Na celé věci je zajímavá i další informace od Xiaomi, a to že nová vnitřní struktura baterie nepožaduje zcela jinou výrobní linku a dá se vyrábět postupy, které se nyní využívají pro konvenční lithium-iontové baterie s tekutým elektrolytem. To by zavádění nové technologie výrazně zjednodušilo.

Mohlo by vás zajímat

Inovativní vícevrstvá struktura

Technologie článků je založena na speciální vrstvené struktuře. Představme si je jako různé „listy“, z nichž každý plní specifickou funkci. Střídají se aktivní materiály, vodivé složky, pojiva a pevný elektrolyt, který tvoří polymery a soli kovů. Díky tomuto uspořádání je elektrolyt v přímém kontaktu s elektrodou, což zkracuje cesty transportu iontů a zvyšuje výkon.

Mohlo by vás zajímat

Ultra rychlé nabíjení

Nově patentované polovodičové články čínského koncernu jsou vyrobeny s architekturou cell-to-body. Znamená to, že baterie je vestavěna přímo do karoserie vozu. Výhodou tohoto řešení je objemová účinnost až 77,8 % pro celou sadu baterií.

Použitá konstrukce také pomáhá zmenšit potřebný prostor pro umístění baterie. Její tloušťka je 12 cm, což sice není špičková hodnota a například Renault používá baterii s tloušťkou 11 cm, nicméně umožňuje výborné využití prostoru.

Přestože žádné bližší technické specifikace o celkové kapacitě a nabíjecí výkonu nebyly zveřejněny, Xiaomi se chlubí, že její nový model polovodičové baterie umožní dojezd až 1200 km (podle čínského standardu CLTC) a pro dojezd 800 km se nabije za pouhých deset minut.

Zdroj: Inside EVs

Elektroauta: víte, co se stane, když dojezd klesne na 0 km? ADAC to vyzkoušel


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme