Elektromobilita v režii Xiaomi: dojezd až 1 200 km
Čínský Xiaomi tvrdě maká na tom, aby se prosadil i v oblasti elektromobility. Po představení dvou modelů vozidel se nyní plně soustředí na vývoj baterií. Patentovala si inovativní elektrody a speciální strukturu vnitřních vrstev, které optimalizují vodivost a hustotu energie. Zvlášť tento parametr má umožnit dojezd 800 km po deseti minutách nabíjení.
Na celé věci je zajímavá i další informace od Xiaomi, a to že nová vnitřní struktura baterie nepožaduje zcela jinou výrobní linku a dá se vyrábět postupy, které se nyní využívají pro konvenční lithium-iontové baterie s tekutým elektrolytem. To by zavádění nové technologie výrazně zjednodušilo.
Inovativní vícevrstvá struktura
Technologie článků je založena na speciální vrstvené struktuře. Představme si je jako různé „listy“, z nichž každý plní specifickou funkci. Střídají se aktivní materiály, vodivé složky, pojiva a pevný elektrolyt, který tvoří polymery a soli kovů. Díky tomuto uspořádání je elektrolyt v přímém kontaktu s elektrodou, což zkracuje cesty transportu iontů a zvyšuje výkon.
Mohlo by vás zajímat
Dvojnásobná životnost, žádné kompromisy? Čína mění svět baterií

Ultra rychlé nabíjení
Nově patentované polovodičové články čínského koncernu jsou vyrobeny s architekturou cell-to-body. Znamená to, že baterie je vestavěna přímo do karoserie vozu. Výhodou tohoto řešení je objemová účinnost až 77,8 % pro celou sadu baterií.
Použitá konstrukce také pomáhá zmenšit potřebný prostor pro umístění baterie. Její tloušťka je 12 cm, což sice není špičková hodnota a například Renault používá baterii s tloušťkou 11 cm, nicméně umožňuje výborné využití prostoru.
Přestože žádné bližší technické specifikace o celkové kapacitě a nabíjecí výkonu nebyly zveřejněny, Xiaomi se chlubí, že její nový model polovodičové baterie umožní dojezd až 1200 km (podle čínského standardu CLTC) a pro dojezd 800 km se nabije za pouhých deset minut.
Zdroj: Inside EVs