Přejít k hlavnímu obsahu

Zamykání jednotlivých úrovní dat

redakce 16.09.2015
info ikonka
Zdroj:

Potřebujete v Excelu ochránit citlivá data v sešitech? Není nic snadnějšího: Excel nabízí celou řadu úrovní ochran – od jednotlivého listu přes sešit až po zamknutí celého souboru.

Základní a nejjednodušší ochranou je zamknutí listu či sešitu. To můžete provést následujícím způsobem: Přejděte do karty »Revize« a zde v sekci »Změny« klikněte na tlačítko »Zamknout list« či »Zamknout sešit«. V prvním případě se zobrazí nejen výzva k zadání hesla, ale také možnost určit, jaké akce mohou uživatelé v zamknutém sešitě provádět.

Tip: Pokud chcete zamknout pouze část buněk v sešitě, označte ty, které budou odemknuté, a klikněte na ně pravým tlačítkem. Nyní z kontextové nabídky zvolte položku »Formát buněk« a přejděte na kartu »Zámek«. Zde zrušte zatržítko u »Uzamčeno« a volbu potvrďte kliknutím na »OK«. V případě zamknutí sešitu je možné jen zamknout strukturu sešitu nebo okna, což zajistí stejné umístění oken při každém otevření sešitu.

Poslední možností je přímo uzamknutí celého souboru, který si nebude moci otevřít nikdo, kdo nezná heslo. Zde stačí kliknout na tlačítko »Uložit jako« a v okně pro výběr formátu zvolit například sešit aplikace Excel. Nyní v dolní části okna klikněte na tlačítko »Nástroje« a z kontextové nabídky zvolte položku »Obecné možnosti«. Zobrazí se okno s možností volby hesla a nastavení souboru jen pro čtení.

Varování: Toto heslo je nutné velmi dobře uschovat, protože proniknout do takto zamčeného souboru je běžnými prostředky takřka nemožné!


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme