Android 17 chystá malou herní revoluci: Přemapujte si tlačítka na gamepadu podle sebe
V připravovaném Androidu 17 vývojáři Google testují funkci, která potěší všechny mobilní hráče. Konečně si budete moci přenastavit tlačítka na svém gamepadu přímo v systému, a to aniž byste potřebovali speciální aplikace třetích stran.
První zmínky o této novince se objevily v nejnovějších testovacích verzích Androidu 17, který nese kódové označení Cinnamon Bun. Vše odhalil uživatel na síti Reddit, který si všiml změn v dokumentaci otevřeného zdrojového kódu Androidu (AOSP). Google připravuje systémové nastavení, které umožní spravovat každý připojený ovladač zvlášť. Hráči si tak budou moci libovolně změnit funkci jednotlivých tlačítek nebo os joysticků.
Ačkoliv je funkce zatím skrytá a uživatelské rozhraní není zdaleka hotové – a dokonce ne vždy zobrazuje správné názvy tlačítek –, slibuje obrovský potenciál. Budete si moci vytvořit unikátní profil pro každý váš gamepad.
Jednoduché řešení s velkým dopadem
Jak to celé bude fungovat? Systém vytvoří jakýsi virtuální gamepad, který se postaví mezi fyzický ovladač a spuštěnou hru. Díky tomu bude moci „přeposlat“ stisk jednoho tlačítka na jiné. Když tedy zmáčknete tlačítko A, hra si bude myslet, že jste stiskli B. Krása tohoto řešení spočívá v jeho univerzálnosti – bude fungovat naprosto pro všechny hry, emulátory i služby pro cloudové hraní.
Podpora zahrnuje všechny standardní prvky, od tlačítek ABXY, přes D-pad a spouště L1/R1/L2/R2, až po joysticky s L3/R3 a tlačítka Start či Select. V budoucnu by dokonce mohlo být možné na povely z gamepadu převádět i dotyky obrazovky.
Proč je to pro hráče skvělá zpráva?
Dnes je nastavení herního ovládání roztříštěné. Každá hra to řeší po svém a pokud vůbec, musíte se spoléhat na aplikace třetích stran. Android 17 přináší sjednocení přímo na úrovni systému. Neocenitelnou pomocí to bude pro leváky nebo hráče s různými hendikepy, ale i pro kohokoli, kdo hraje na televizi, tabletu nebo streamuje hry na PC přes Google Play Games.
Mobilní hraní tvoří téměř polovinu globálních výdajů za hry a Android s více než třemi miliardami aktivních zařízení má v této oblasti obrovský potenciál. Novou funkcí se konečně přibližuje komfortu, který uživatelé znají z platforem jako iOS, Steam nebo Xbox.
Na co si ještě počkáme?
Funkce je stále v rané, experimentální fázi. Než se dostane do finální verze, bude potřebovat doladit uživatelské rozhraní a přidat intuitivní metodu pro přiřazování tlačítek. Hodila by se i podpora pro pokročilejší prvky, jakými jsou pádla na zadní straně ovladačů, nebo makra.
Tato změna má potenciál udělat z Androidu ještě silnější a přívětivější herní platformu, která nabídne konzistentní a pohodlné ovládání napříč všemi zařízeními. Nechme se tedy překvapit zda, a případně kdy, se s ní v Androidu 17 setkáme.
Zdroj: Android Authority, Gizmochina