Přejít k hlavnímu obsahu

YouTube znovu přitvrzuje: Reklamám se už nevyhnete vůbec nikde

Richard Šimáček 16.12.2025
YouTube reklamy
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Pokud občas sledujete YouTube, víte, že je plný reklam, které navíc obvykle ani nejdou přeskočit a nevyhnete se jim na televizi ani mobilu. Google nově zasype reklamami i poslední místo, kde jste na ně narazit nemohli.

Kapitoly článku

YouTube mění systém reklam

Za posledních deset let se YouTube obrovsky změnil a pro mnoho uživatelů bohužel k horšímu. Google totiž nasadil reklamy téměř všude a ty navíc obvykle nejdou přeskočit, nehledě na to, zda se díváte na televizi nebo telefonu. Dosud však existovala místa, kde jste na otravné reklamy nenarazili, a to se nyní mění.

Pokud sledujete tradiční videa na YouTube, na propagační upoutávky jste určitě narazili, ale dosud existovala metoda, která umožňovala sledovat krátká videa, neboli Shorty, zcela bez reklam. Stačilo využívat internetový prohlížeč a reklamám v krátkých videích jste se úplně vyhnuli, to už ale bohužel neplatí.

YouTube zavedl nový typ reklam, který má za cíl propagovat určité produkty jednotlivých tvůrců, což dosud v krátkých videích nešlo. Sice se vám tedy nezobrazí klasická dlouhá reklama jako u běžných videí, ale stále půjde o propagaci, která bude kazit uživatelský zážitek. Není však vyloučeno, že Google později do Shortů nasadí i tradiční reklamy, jen s kratší délkou.

Mohlo by vás zajímat

Boj proti blokátorům reklam

V současném stavu je pro běžného uživatele bez předplatného téměř utrpení sledovat jakékoliv video. Reklamy se už neobjevují jen na začátku, ale i uprostřed nebo na konci videí a často navíc přicházejí v několika blocích za sebou. Google se tímto způsobem snaží uživatele dotlačit k předplatnému YouTube Premium, ale to se mu zatím příliš nedaří.

Miliony lidí proto dál spoléhají na takzvané adblocky, které reklamy v prohlížeči zcela blokují. Pochopitelně společnost o těchto metodách obcházení propagace ví a čas od času uživatelé adblocků obdrží i několikahodinovou nepřeskočitelnou reklamu nebo se jim video ani nenačte. Google se chce dostat do stavu, kdy drtivá většina pravidelných diváků na YouTube bude za službu platit.

Éra YouTube zdarma tedy jednou může skončit, protože málokdo by skousl, aby kvůli jednomu pětiminutovému videu přetrpěl třeba pět reklam. Těm se dnes zkrátka vyhnout nelze téměř nikde. To dává smysl, protože každá služba si na sebe potřebuje vydělat. Samotné předplatné YouTube Premium navíc není levné a v Česku vyjde na 209 Kč měsíčně, což už je cenově velmi blízko některým streamovacím službám s exkluzivním obsahem.

Zdroj: Reuters, Google


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme