Galerie: Zapomeňte na benzin: elektromobil Polestar 3 vás doveze z Prahy až k moři a drtí konkurenci
Zdroj: ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Absolutním rekordmanem ale Polestar 3 není. Byť je jeho výsledek úctyhodný, absolutní prvenství v dojezdu drží Chevrolet Silverado EV. Ten zvládl na jedno nabití vzdálenost 1 700 km.
ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Absolutním rekordmanem ale Polestar 3 není. Byť je jeho výsledek úctyhodný, absolutní prvenství v dojezdu drží Chevrolet Silverado EV. Ten zvládl na jedno nabití vzdálenost 1 700 km.
Zdroj:
ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Zdroj: Polestar
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Polestar
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Zdroj:
Polestar
Zdroj: Kia
U modelu Kia EV6 s baterií o kapacitě 84 kWh, zadním pohonem o výkonu 168 kW a 19palcovými koly činí kombinovaná spotřeba podle WLTP 15,9 kWh/100 km. Dálniční realita je ovšem mnohem vyšší: 19,9 kWh.
Kia
U modelu Kia EV6 s baterií o kapacitě 84 kWh, zadním pohonem o výkonu 168 kW a 19palcovými koly činí kombinovaná spotřeba podle WLTP 15,9 kWh/100 km. Dálniční realita je ovšem mnohem vyšší: 19,9 kWh.
Zdroj:
Kia
Zdroj: Fer Troulik/Unsplash
Hustota sítě dobíjecích stanic zaostává za potřebou dobíjet. Proto by řidiči měli být ohleduplní vůči ostatním a dobíjecí stojany zbytečně neblokovat.
Fer Troulik/Unsplash
Hustota sítě dobíjecích stanic zaostává za potřebou dobíjet. Proto by řidiči měli být ohleduplní vůči ostatním a dobíjecí stojany zbytečně neblokovat.
Zdroj:
Fer Troulik/Unsplash
Zdroj: Ernest Ojeh/Unsplash
Častým nešvarem při dobíjení je připojit vozidlo a odejít. Dobíjet až na 100 % a nadále blokovat dobíjecí místo je bezohledné. Při vysoké vytíženosti stanic, kde netrpělivě čekají ostatní, stačí 80 %.
Ernest Ojeh/Unsplash
Častým nešvarem při dobíjení je připojit vozidlo a odejít. Dobíjet až na 100 % a nadále blokovat dobíjecí místo je bezohledné. Při vysoké vytíženosti stanic, kde netrpělivě čekají ostatní, stačí 80 %.
Zdroj:
Ernest Ojeh/Unsplash
Zdroj: Zeeker
Čínské elektrické SUV Zeekr 7X také není z hlediska dojezdu žádné ořezávátko. V norském testu El Prix dosáhlo hezkých výsledků jak z hlediska ujeté vzdálenosti, tak i rychlosti nabíjení.
Zeeker
Čínské elektrické SUV Zeekr 7X také není z hlediska dojezdu žádné ořezávátko. V norském testu El Prix dosáhlo hezkých výsledků jak z hlediska ujeté vzdálenosti, tak i rychlosti nabíjení.
Zdroj:
Zeeker
Zdroj: Hankook
Zavání to trochu marketingem, nicméně Hankook tvrdí, že použitím speciálních směsí a technologií výrobu dosáhl nižšího valivého odporu pneumatiky, a tím i potenciálního zvýšení dojezdu e-vozidla.
Hankook
Zavání to trochu marketingem, nicméně Hankook tvrdí, že použitím speciálních směsí a technologií výrobu dosáhl nižšího valivého odporu pneumatiky, a tím i potenciálního zvýšení dojezdu e-vozidla.
Zdroj:
Hankook
Zdroj: BYD
Podle některých informací, které se objevily na internetu, BYD už údajně testuje akumulátory s pevným elektrolytem ve svém modelu Seal. Automobilka však tyto informace dementovala.
BYD
Podle některých informací, které se objevily na internetu, BYD už údajně testuje akumulátory s pevným elektrolytem ve svém modelu Seal. Automobilka však tyto informace dementovala.
Zdroj:
BYD
Zdroj: Xiaomi
Po úspěchu sedanu SU7 uvádí koncern Xiaomi na trh pod označením YU7 svůj druhý elektromobil. SUV s působivým designem a moderními technologiemi má otřást konkurencí (nejen) díky vysokému dojezdu.
Xiaomi
Po úspěchu sedanu SU7 uvádí koncern Xiaomi na trh pod označením YU7 svůj druhý elektromobil. SUV s působivým designem a moderními technologiemi má otřást konkurencí (nejen) díky vysokému dojezdu.
Zdroj: ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Absolutním rekordmanem ale Polestar 3 není. Byť je jeho výsledek úctyhodný, absolutní prvenství v dojezdu drží Chevrolet Silverado EV. Ten zvládl na jedno nabití vzdálenost 1 700 km.
ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Polestar
U modelu Kia EV6 s baterií o kapacitě 84 kWh, zadním pohonem o výkonu 168 kW a 19palcovými koly činí kombinovaná spotřeba podle WLTP 15,9 kWh/100 km. Dálniční realita je ovšem mnohem vyšší: 19,9 kWh.
Kia
Hustota sítě dobíjecích stanic zaostává za potřebou dobíjet. Proto by řidiči měli být ohleduplní vůči ostatním a dobíjecí stojany zbytečně neblokovat.
Fer Troulik/Unsplash
Častým nešvarem při dobíjení je připojit vozidlo a odejít. Dobíjet až na 100 % a nadále blokovat dobíjecí místo je bezohledné. Při vysoké vytíženosti stanic, kde netrpělivě čekají ostatní, stačí 80 %.
Ernest Ojeh/Unsplash
PŘEJÍT DO GALERIE (9 FOTOGRAFIÍ)
Galerie: Zapomeňte na benzin: elektromobil Polestar 3 vás doveze z Prahy až k moři a drtí konkurenci
Zdroj:
Absolutním rekordmanem ale Polestar 3 není. Byť je jeho výsledek úctyhodný, absolutní prvenství v dojezdu drží Chevrolet Silverado EV. Ten zvládl na jedno nabití vzdálenost 1 700 km.
ChatGPT (vytvořeno pomocí umělé inteligence)
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Polestar
U modelu Kia EV6 s baterií o kapacitě 84 kWh, zadním pohonem o výkonu 168 kW a 19palcovými koly činí kombinovaná spotřeba podle WLTP 15,9 kWh/100 km. Dálniční realita je ovšem mnohem vyšší: 19,9 kWh.
Kia
Hustota sítě dobíjecích stanic zaostává za potřebou dobíjet. Proto by řidiči měli být ohleduplní vůči ostatním a dobíjecí stojany zbytečně neblokovat.
Fer Troulik/Unsplash
Častým nešvarem při dobíjení je připojit vozidlo a odejít. Dobíjet až na 100 % a nadále blokovat dobíjecí místo je bezohledné. Při vysoké vytíženosti stanic, kde netrpělivě čekají ostatní, stačí 80 %.
Ernest Ojeh/Unsplash
Čínské elektrické SUV Zeekr 7X také není z hlediska dojezdu žádné ořezávátko. V norském testu El Prix dosáhlo hezkých výsledků jak z hlediska ujeté vzdálenosti, tak i rychlosti nabíjení.
Zeeker
Zavání to trochu marketingem, nicméně Hankook tvrdí, že použitím speciálních směsí a technologií výrobu dosáhl nižšího valivého odporu pneumatiky, a tím i potenciálního zvýšení dojezdu e-vozidla.
Hankook
Podle některých informací, které se objevily na internetu, BYD už údajně testuje akumulátory s pevným elektrolytem ve svém modelu Seal. Automobilka však tyto informace dementovala.
BYD
Po úspěchu sedanu SU7 uvádí koncern Xiaomi na trh pod označením YU7 svůj druhý elektromobil. SUV s působivým designem a moderními technologiemi má otřást konkurencí (nejen) díky vysokému dojezdu.
Xiaomi
Zapomeňte na benzin: elektromobil Polestar 3 vás doveze z Prahy až k moři a drtí konkurenci
Maximální ujetá vzdálenost elektrických aut na jedno nabití je věčné téma. Švédská automobilka Polestar nyní posunula hranice toho, co se doposud zdálo nemožné. Její velké elektrické SUV, Polestar 3, se zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů. Na jedno nabití ujelo bezmála 1 000 km.
Rekordman Polestar zvládl dojezd, který znají jen řidiči dieselu
Celý pokus trval téměř 23 hodin a počasí zrovna nepřálo, protože tým se musel potýkat i s deštěm. Za volantem se střídala trojice profesionálních řidičů, kteří se specializují na úspornou jízdu. Důležité je podotknout, že nešlo o žádný upravený speciál. Tým použil zcela sériový model Polestar 3 ve verzi Long Range Single Motor, který si může koupit kdokoliv.
Mohlo by vás zajímat
Lepicí páska na opravu baterie elektromobilu: čínské autoservisy fungují jinak, než jste zvyklí
Díky extrémně úspornému stylu jízdy, takzvanému hypermilingu, posádka dosáhla průměrné spotřeby jen 12,1 kWh/100 km, a to na standardních 20palcových pneumatikách. Většinu trasy absolvovali na okresních silnicích s rychlostním limitem okolo 64 km/h, kde mohli maximálně využívat rekuperaci energie při brzdění, a tím minimalizovat spotřebu.
Velkorysé překonání deklarovaného dojezdu
Vůz během cesty hravě překonal svůj oficiální dojezd 706 km podle metodiky WLTP. Když této mety dosáhl, v baterii stále zbývalo 20 % energie.
Tým ale pokračoval dál a dokonce i poté, co ukazatel dojezdu spadl na nulu, Polestar 3 ujel ještě dalších 13 kilometrů. Poté už řidič raději zaparkoval u nabíjecí stanice. V tu chvíli činila celková ujetá vzdálenost na jedno nabití 935,44 km. V segmentu e-SUV tím Polestar 3 dosáhl nového rekordu.
Zdroj: Polestar
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Co vše znamená pro svět elektromobilů?
Test jasně ukazuje, že moderní elektrická SUV už dávno nejsou jen auty do města. Na jedno nabití dokážou urazit obrovské vzdálenosti, a v tomto ohledu už snesou srovnání i s mnoha vozy se spalovacím motorem.
Polestar 3 se tak postavil do čela žebříčku sériově vyráběných elektrických SUV s nejdelším reálným dojezdem. Pro srovnání: jiné vozy s velkým dojezdem, jako například Rivian R1S, se v oficiálních testech pohybují kolem hranice 660 kilometrů.
Mohlo by vás zajímat
Nejspolehlivější automobily na světě: hybridy poráží elektromobily
Elektromobily dokazují, že dojezd přestává být problém
Je ale spravedlivé dodat, že rekord platí pro kategorii SUV. V jiných kategoriích se objevují ještě působivější čísla – například pick-up Chevrolet Silverado EV zvládl na jedno nabití 1 700 kilometrů, čímž vysoce překonal dosavadní rekord vozu Lucid, který je zapsaný v Guinnessově knize a činí 1205 km.
Rekordní jízda Polestaru 3 není jen zajímavostí pro fanoušky elektromobility. Je to důkaz, jak rychle se posouvají technologie baterií a efektivita elektromotorů. A co je nejdůležitější, podobné úspěchy pomáhají měnit vnímání elektromobility u široké veřejnosti a boří zažité předsudky o krátkém dojezdu.
Šampion v kategorii elektrických SUV: Polestar 3. Tříčlenné posádce se podařilo dosáhnout rekordu v dojezdu. Na jedno nabití baterie urazili celkovou vzdálenost 935 km.
Polestar
U modelu Kia EV6 s baterií o kapacitě 84 kWh, zadním pohonem o výkonu 168 kW a 19palcovými koly činí kombinovaná spotřeba podle WLTP 15,9 kWh/100 km. Dálniční realita je ovšem mnohem vyšší: 19,9 kWh.
Kia
Hustota sítě dobíjecích stanic zaostává za potřebou dobíjet. Proto by řidiči měli být ohleduplní vůči ostatním a dobíjecí stojany zbytečně neblokovat.
Fer Troulik/Unsplash
Častým nešvarem při dobíjení je připojit vozidlo a odejít. Dobíjet až na 100 % a nadále blokovat dobíjecí místo je bezohledné. Při vysoké vytíženosti stanic, kde netrpělivě čekají ostatní, stačí 80 %.