Elektromobily mají méně poruch
Nejnovější statistiky německého autoklubu ADAC ukazují jasný výsledek: elektromobily jsou z hlediska spolehlivosti výrazně lepší než vozidla se spalovacími motory. V roce 2024 byl ADAC na německých silnicích přivolán k více než 3,6 milionu poruch, což je nový rekord. Navzdory rostoucímu počtu registrací ale elektromobily selhávají poměrně zřídka.
Poměr mezi nárůstem počtu poruch a počtem vozidel je obzvláště zarážející: zatímco počet poruch elektromobilů vzrostl o 46 %, celkový počet elektromobilů v Německu stoupl o celých 97 %. U vozidel se spalovacími motory připadá v průměru 9,4 poruchy na 1 000 vozidel, zatímco u bateriových aut 3,9 poruchy na 1 000 vozidel – statistika se týká vozidel starých 2–4 roky.
Mohlo by vás zajímat
Registrace nových vozů: více než polovina nově prodaných aut v zemi už jezdí na elektřinu

3 věci, které často nevíme o defektech pneumatik
- Díky systémům monitorování tlaku a moderním pneumatikám jsou pneu defekty stále vzácnější.
- Elektromobily nemají klasické problémy s motorem, častější jsou chyby softwaru nebo nabíjení.
- Asistence při poruše elektroaut je nejčastější v zimě, kdy mají nízké teploty zásadní vliv na výkon baterie.
Vítězové a poražení ve statistikách ADAC
V nejnovějších statistikách ADAC figuruje dohromady 159 modelových řad. Když se podíváme na nejlépe hodnocené vozy, vidíme jasně, že na vrcholu žebříčku spolehlivosti se umisťují jak elektromobily, tak i klasiky se spalovacími motory.
Mezi hvězdy spolehlivosti patří:
- Dvouletý Mini s pouhými 0,3 poruchami na tisícovku aut
- Audi A4 s hodnotou 0,4 poruchy na 1 000 vozů
- Tesla Model 3, která vykázala 0,5 poruchy na 1 000 automobilů
Celkově dvanáct modelů dokázalo udržet míru poruchovosti pod hodnotou 1, což jasně naznačuje, že celková kvalita nových vozů se napříč trhem výrazně zlepšuje. Na konci žebříčku je však Toyota C-HR (modelový rok 2020) s 63,1 poruchami na 1 000 vozidel, což je negativní rekord v aktuálních statistikách ADAC.
Navzdory celkovému zlepšení hodnot elektromobilů zůstává jedno slabé místo: baterie. Ta je stále hlavní příčinou 50,5 % všech poruch elektromobilů a 44,6 % všech poruch aut se spalovacími motory. Jedním z příkladů technických problémů je Hyundai Ioniq 5, který měl 22,4 poruchy na 1 000 vozidel – důvodem byla vadná řídicí jednotka nabíjení, která byla mezitím stažena z trhu.
Zdroj: ADAC