Po nedávných dopingových skandálech si cyklistický závod Tour de France hledá novou cestu k přízni diváků (a samozřejmě i sponzorů), ke které od ročníku 2015 využívá i analýzu velkých dat, získaných přímo od jednotlivých závodníků, prezentovaných v televizní grafice, na webu, v sociálních sítích i v mobilních aplikacích. Zatímco loňský ročník byl v tomto ohledu spíše zkušebním, letos se analýza dat rozběhla naplno. Telemetrické senzory umístěné pod sedlem každého závodníka zajišťují sběr a přenos dat v reálném čase, včetně rychlosti, odstupu mezi jednotlivými závodníky, složení závodních pelotonů, rychlosti a směru větru, jakož i převládajících meteorologických podmínek. Diváci více než stovky televizních stanic tak měli letos k dispozici zatím nejbohatší a nejpřesnější informace o každém ze 198 závodníků z 22 týmů.
O využití analýzy velkých dat ve sportu se dočtete v listopadovém Chipu.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.