Přejít k hlavnímu obsahu

Experti na elektromobily varují: Nenechte se napálit, v některých vozech jsou nekvalitní baterie

Jiří Palyza 10.12.2025
Tesla Model 3
Zdroj: Charlie Deets/Unsplash

Mezi experty na servis elektromobilů se v poslední době objevuje stále častěji varování před špatnou kvalitou některých baterií. Postižena jsou vozidla Tesla Model 3 a Model Y. Zvlášť problematický se ukazuje být konkrétní typ, který se vyrábí v Číně.

Kapitoly článku

Čínské baterie v Teslách selhávají předčasně: Stárnou dvakrát rychleji než americký ekvivalent

Kvůli špatné kvalitě přitahují pozornost především baterie s označením LG-NCM811, které se vyrábí v čínském Nankingu. Vykazují vysokou míru nespolehlivosti a rychlé stárnutí.

Podle zkušeností specializované dílny EV Clinic se právě tyto čínské baterie vyznačují výrazně vyšší poruchovostí než baterie z jiných zdrojů. Zatímco baterie Panasonic z americké produkce v Teslách často bez problémů vydrží přes 400 000 kilometrů, čínské články LG začínají vykazovat kritické známky degradace už kolem 240 000 kilometrů.

Znamená to jediné: uživatelé evropských verzí Tesly Modelu 3 a Y, kde se tyto baterie nejčastěji používají, se mohou potýkat s podstatně kratší životností akumulátoru.

Elektromobil Tesla u nabíjecího stojanu
Zdroj: Bram Van Oost/Unsplash
Černou můrou majitelů vozidel Tesla Model 3 a Model Y se mohou stát akumulátory čínského výrobce. Jsou nekvalitní, což se přímo promítá do jejich životnosti.

Když oprava nedává smysl: Proč čínské baterie plošně selhávají a rychle ztrácí dech

Dalším zásadním problémem je opravitelnost. U amerických baterií Panasonic lze často vyměnit jen jednotlivé vadné články. U čínských LG baterií je však degradace plošná – většina článků ztrácí kapacitu současně a jejich vnitřní odpor prudce roste.

Pokusy o výměnu jednotlivých vadných komponent proto většinou selhávají a oprava se stává ekonomicky i technicky nemožnou. Často dochází k tomu, že po výměně jednoho článku brzy degradují další, což vede ke zbytečným nákladům bez dlouhodobého efektu.

Mohlo by vás zajímat

Bezpečné řešení? Kompletní výměna

V devíti z deseti případů, které se v EV Clinic objevují, už není reálná šance na opravu baterie. Náhradou za vadné moduly často není stabilní provoz, protože i zbylé články jsou již příliš opotřebované. Jako jediné řešení se tak nabízí kompletní výměna baterie v Tesle, případně použití použitého akumulátoru Panasonic z druhé ruky. Ani zde však nelze zaručit původní dojezd nebo dlouhodobou kapacitu.

Mohlo by vás zajímat

Problém už je na začátku

Rozdíly v kvalitě článků jsou patrné už při výrobě. Zatímco baterie od výrobce Panasonic mají od novoty nízký vnitřní odpor a jejich vlastnosti se mění postupně, čínské LG články už začínají s hodnotami, které jsou téměř na úrovni konce životnosti u Panasonicu. To znamená, že pokles výkonu a kapacity přichází mnohem dříve, než by majitel elektromobilu očekával.

Tesla se k těmto zjištěním prozatím nevyjádřila. Pro zákazníky to však znamená, že by měli být při výběru konkrétního modelu – především však jeho baterie – velmi obezřetní. Rozdíly v kvalitě a životnosti jsou totiž zásadní.

Zdroj: EV Clinic

Lepicí páska na opravu baterie elektromobilu: čínské autoservisy fungují jinak, než jste zvyklí


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme