Byla vyvinuta na základě zkoumání českých nákupních návyků a klade maximální důraz na uživatelskou ergonomii. Zároveň poodhaluje, jakým směrem se Kolonial v tomto roce vydá. Aplikace, která je k dispozici pro uživatele iOS a Android, by měla zásadním způsobem zvýšit počet nákupů, realizovaných přes mobilní platformy. Těch je v případě Kolonialu momentálně jedna třetina, pro e-shop je však tento kanál prioritou. Podle marketingového ředitele Ondřeje Tomeše by se aplikace měla do roka stát dokonce hlavním nákupním kanálem. A to i díky tomu, že přivede nové skupiny zákazníků, včetně domácností, které zatím stále preferují spíše kamenné obchody.
Na rozdíl od malých rychlých nákupů, ty větší, zásobovací, plánuje domácnost i několik dní. Určitým překvapením však bylo zjištění, že ani velké zásobovací nákupy nemají zákazníci potřebu vyřešit v klidu a naráz. To ostatně podpoří také jedna z nejzajímavějších funkcí aplikace - čtečka čárových kódů. S její pomocí lze vkládat do košíku potraviny pouhým přečtením jejich čárového kódu. Aplikace zároveň naznačuje, jaké další zásadní změny Kolonial představí v tomto roce. Ten by podle Tomeše měl být zlomový nejen pro službu jako takovou, ale i pro další rozvoj celého trhu s online nákupem potravin.
Jaké novinky aplikace Kolonial.cz přináší?
- Výrazné urychlení nákupu – při využití všech funkcí ho lze pořídit do 5 minut
- Hlavní menu, respektující rozložení zboží jako v supermarketu
- Čtečku čárových kódů pro rychlé vložení potravin do košíku
- Snadný přehled v minulosti nakoupeného zboží pro opakovaný nákup
- Možnost sestavení seznamu oblíbených položek
Kdy zákazníci nejčastěji nakupují potraviny?
- Doma, dohromady s ostatními členy domácnosti
- V rámci prokrastinace
- Při sledování televize nebo filmu
- Na víkendových cestách (na chalupě i na výletech)
- V práci, při domluvě s ostatními členy domácnosti přes messenger
- Při cestě MHD