Tip: jak oživit nefunkční pixely na monitoru – není vždy nutné hned kupovat nový
Chyby pixelů na monitorech nebývají pravidlem a obvykle jde jen o malé vady u starších…
Luxus přichází na chuť rozšířené a virtuální realitě | foto: CHIP
Rozšířená a virtuální realita jsou v poslední době velmi často skloňovanými pojmy. Protože se jejich význam liší, měli bychom úvod věnovat právě definicím těchto výrazů.
Význam vyplývá již z oněch pojmenování. „Pod rozšířenou realitou si můžeme představit klasickou realitu tak, jak ji známe, doplněnou o virtuální objekty. V praxi může jít například o tvář zákazníka či jeho postavu, na kterých mu ukazujeme, jak by vypadal v námi nabízených produktech. Virtuální realitou pak myslíme prostředí, které je zcela vytvořeno uměle a zprostředkuje člověku vstup do jakési jiné dimenze,“ vysvětluje Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.
Obě zmíněné reality se momentálně rozvíjejí raketovým tempem a jejich kombinace se dříve či později stane nedílnou součástí našich životů. V České republice již existuje také Asociace virtuální a rozšířené reality shlukující společnosti a odborníky, kteří se těmito technologickými pokroky zabývají, a které je projekt Virtooal.com členem. České společnosti jsou v mnoha případech technologicky schopné konkurovat i světovým firmám a startupům, je však nezbytné zapracovat na propagaci a expanzi do zahraničí.
V českém prostředí je to právě například start-up Virtooal.com, který se ve spolupráci s firmou Dermacol snaží technologický vývoj posunout. V rámci partnerství firmy spolupracují na vývoji technologie rozšířené reality pro dekorativní kosmetiku. Dermacol nasadil virtuální zrcadlo od Virtooal ve svém vlastním e-shopu. Jeho zákazníci tak budou moci jako první vyzkoušet nové technologické vychytávky, které společně vyvinou.
Obecně lze říci, že zejména v kosmetice je rozšířená realita velmi dobrým pomocníkem. Dokáže zprostředkovat velké množství kombinací jednotlivých produktů, které je daleko větší, než je možné zajistit v kamenných obchodech. „Hodně se rozšířená realita využívá také při prodeji brýlí, které je možné velmi reálně zobrazit na fotografii jakéhokoliv obličeje a také ve 3D simulaci. Zákazník si tak může brýle vyzkoušet v pohodlí domova a využít také následného servisu e-commerce obchodu,“ říká Vít Endler.
Zobrazování produktů je čím dál lepší a věrnější, aby si zákazník dokázal živěji představit, co si kupuje, a to vše s kombinací nekonečného regálu. „Samozřejmě lepší vizualizace produktu znamená nižší vratkovost zboží a lepší konverzní poměr, tím pádem nižší náklady,“ vysvětluje Endler.
Pokud se podíváme na využití virtuální reality v módě a kosmetice z jiného úhlu, světovým průkopníkem je určitě také značka Gucci, která zařadila do své kampaně virtuální realitu trochu jiným způsobem. Ve svých buticích vyvěsila soubor obrazů, z nichž bylo možné se dostat pomoci naskenování speciálního kódu ke katalogu ale taky do těchto obrazů mohli návštěvníci pomocí virtuální reality vstoupit.
Chyby pixelů na monitorech nebývají pravidlem a obvykle jde jen o malé vady u starších…
Nová verze prohlížeče DuckDuckGo Privacy Browser pro systém Android získala funkci na ochranu…
Klientská aplikace komunikátoru WhatsApp má spoustu šikovných nastavení na zvýšení vašeho…
Jak vyřešit problém, že mobilní verze webového prohlížeče Chrome nepodporuje přepínání účtů…
Aktuální pozice všech autobusů a tramvají Pražské integrované dopravy jako na dlani – to…
Technologické firmy redukují počty svých zaměstnanců, včetně Microsoftu. Lidé z oboru se…
Humanoidní robot Atlas společnosti Boston Dynamics umí tančit, umí parkour a nyní také…
Propouštění v technologické branži nebere konce. Nyní oznámil také hardwarový a softwarový…