Menu

Netflix údajně plánuje velkou změnu: jde o chybný krok nebo nezbytnost pro záchranu

18.05.2022 16:55 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Netflix údajně plánuje velkou změnu: jde o chybný krok nebo nezbytnost pro záchranu

Netflix údajně plánuje velkou změnu: jde o chybný krok nebo nezbytnost pro záchranu | foto: David Balev/Unsplash

Nejznámější streamovací platforma je v krizi. Počet předplatitelů poprvé po deseti letech klesl. V budoucnu chce Netflix zavést nejen model předplatného s reklamou, ale také živé přenosy. To sice může zvýšit příjmy, ale zároveň zničit jeho DNA.

Není to tak dávno, kdy se při vyhledávání hesla "netflix" na Googlu objevovaly především nové seriály, filmy nebo celovečerní filmy. Mezitím se ale hodně změnilo. Dnes se kromě nových titulů objevují také hesla, jako například "Proč je Netflix v krizi" nebo "Odváží se Netflix porušit tabu?".

Důvodem je skutečnost, že poprvé po deseti letech ztratil lídr v oblasti streamingu předplatitele. Podle nejnovějších údajů za poslední čtvrtletí odešlo v prvních třech měsících letošního roku 200 tisíc uživatelů. A Netflix očekává, že to bude ještě více.

V této souvislosti nepřekvapí, že koncern pracuje na alternativních možnostech financování. Nejenže bude brzy zaveden model předplatného s reklamou, který uživatelům nabídne levnější streaming za předpokladu, že budou ochotni shlédnout i reklamní spoty. Netflix také uvažuje o zavedení formátů živého vysílání. Píše o tom server Deadline.

S živými přenosy by Netflix naředil svou DNA

netflixlivestreaming

| Zdroj: charlesdeluvio/Unsplash

Streamovací služba by tak brzy mohla začít vysílat i soutěže nebo castingové pořady, kde se zapojují i diváci a hlasují v přímém přenosu. Na Netflixu také mohou být dostupné fotbalové zápasy nebo závody formule 1. Jak píše server Deadline, jsou tyto nápady zatím jen v dětských plenkách.

Až se chce s úlevou konstatovat, naštěstí. Pokud by totiž Netflix skutečně živé přenosy zavedl, značně by tím pozměnil svou původní vizi. Například castingy, v nichž diváci během živého přenosu rozhodují o postupu jednotlivých účastníků, doposud výhradně byly televizní záležitostí.

Kromě toho si Netflix doposud vybudoval pověst platformy s vysoce kvalitní vlastní produkcí. Squid Game, House of Cards nebo Stranger Things jsou jen některé z drahých a bohatě produkovaných originálů, které fanoušci na streamovacím gigantu oceňují. Pro některé diváky nemusí fotbalové přenosy nebo živé castingy do tohoto portfolia zcela zapadat.

Kromě toho může dojít k poklesu atraktivity pro diváky i jinde. Doposud Netflix nebyl závislý na časovém harmonogramu, a tedy pod tlakem. Nikdo se nemusel na svůj oblíbený pořad včas naladit. S živými formáty by se image "obsahu na vyžádání" stala minulostí.

V živých vysíláních je přesto pro Netflix jistá šance

Pokud by Netflix sáhl po živých formátech, přineslo by to s sebou mnoho nevýhod. Netflix je v krizi a musí se znovu najít, alespoň zčásti. Není to samo sebou, že se v prvním čtvrtletí roku 2022 od streamovacího giganta odvrátilo 200 tisíc uživatelů.

Na jedné straně nutí uživatele spořit inflace, na straně druhé konkurence v oblasti streamingu vzrostla. Stačí jen vzpomenout služby jako Amazon Prime Video, Disney Plus, Sky nebo Apple TV Plus. Konkurenti, jako je Amazon Prime Video nebo Apple TV Plus už živé přenosy nabízejí a ukazují, že se může jednat o atraktivní oblast podnikání.

Pro udržení stávajících předplatitelů a zabránění další migraci je ale důležitý i obsah, který Netflix nabízí. Není pochyb o tom, že kvalita je v současnosti na vysoké úrovni. Ale zůstane to tak i nadále? Stále častěji čteme, že se klima ve společnosti Netflix změnilo.

"Je to stále více otázkou byznysu, než umění," sdělila nedávno v rozhovoru pro NPR Marta Kauffmanová, tvůrkyně seriálu "Grace a Frankie" od Netflixu. Mezitím firmu opustily klíčové tvůrčí osobnosti, například Cindy Hollandová. Živé přenosy by mohly chybějící mezery v obsahu vyplnit.

Netflix se mění, ale asi ne k lepšímu

Jasné je, že Netflix prochází změnou. Možná už za pár měsíců bude normální sledovat filmy a seriály s reklamními přestávkami a rozhodovat o tom, který kandidát postoupí do dalšího kola. Vše v přímém přenosu. Možná se to bude komunitě uživatelů i líbit.

Byl by to ale už jiný Netflix. Některým předplatitelům by taková změna image mohla pomoci rozhodnout se udělat krok, který streamovacímu gigantu ubližuje nejvíce: zrušit předplatné a poohlédnout se jinde. Konkurence je velká.

Zdroj: Deadline

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Důvod?

    Důvod vidím v tom, že se Netflix poslední dobou nezabývá dabingem a většina je v původním znění. Ostatní platformy, včetně HBO Max, nabízí daleko víc česky dabovaných pořadů, navíc za poloviční cenu.

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.




Komerční sdělení