Menu

Tesla po 60 tisících na heveru: šéf servisu nemá dobré zprávy

22.02.2023 15:00 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Tesla po 60 tisících na heveru: šéf servisu nemá dobré zprávy

Tesla po 60 tisících na heveru: šéf servisu nemá dobré zprávy | foto: Craventure Media/Unsplash

Až neuvěřitelný seznam závad při nájezdu 60 000 km? Youtuber jen stěží věřil svým uším, když si vyslechl závady, které má jeho ještě zánovní Tesla Model Y. Ve většině případů ale mají jediný důvod: nedbalost v průběhu předchozích servisních prací.

Norsko a Nordkapp, Maroko a Marrákéš, to jsou jen některá místa, na která se youtuber Alex Badula dostal se svou Teslou Model Y. Vůz vlastní přibližně rok a v těchto dnech má najeto 60 000 km.

Jeho cesty ale doposud neprobíhaly úplně hladce. V Norsku se mu například porouchalo topení. Na zpáteční cestě z Marrákéše pro změnu celá přední pohonná jednotka, což mělo za následek několikatýdenní pobyt v servisním středisku ve španělské Valencii a dokonce i opravu podvozku.

To vše byly pro Alexe dostatečné důvody k tomu, aby si elektromobil nechal důkladně zkontrolovat ve své domovině. Alex provozuje YouTube kanál Elektrisiert, kde pravidelně informuje o svých zkušenostech.

Nejinak tomu bylo i tentokrát, kdy svou Teslu předal expertovi na elektromobily. Problémy, které objevil, přiměly zpozornět nejen Alexe.

U Modelu Y byl jeden problém vedle druhého

Poměrně vážným problémem byly klouby řízení. Jejich poškození způsobuje mimo jiné velkou vůli kola. Nejen, že se rychleji opotřebovávají pneumatiky, ale při technické kontrole by šlo o závažnou chybu, kvůli které by vůz neprošel.

A to byla prohlídka teprve na začátku. Při kontrole podvozku si servisní technik také všiml uvolněných šroubů spodního krytu. To je nebezpečné i pro ostatní, protože tyto kovové šrouby by při vypadnutí za jízdy mohly při vyšších rychlostech působit jako projektily.

Dalším problémem bylo chybějící uchycení vysokonapěťového kabelu na přední pohonné jednotce. To způsobuje vůli v připojení, což může vést k následné závadě na čerstvě vyměněné součásti pohonu.

Vůle zadní nápravy: nakonec ale nic zásadního

teslay

Je fér dodat, že ač přehled závad prověřované Tesly nebyl malý, výrobce za něj až zas tolik nemohl. Spíš jde na vrub nekvalitně odvedené práci při předchozím servisu. | Zdroj: Tyler Casey/Unsplash

Navzdory pevnému zavěšení si technik dále všiml pilovitého sjetí předních pneumatik, což naznačuje nesprávnou geometrii. Kromě toho konstatoval, že celá přední náprava byla namontována v posunuté poloze. Usuzuje, že to opět bylo důsledkem nedbalosti při výměně pohonné jednotky.

Nakonec technik nachází vůli i na zadní nápravě. Ta je ale v rámci tolerance.

A celkový závěr z provedené prohlídky? Pokud by se přihlédlo k tomu kde a za jakých podmínek vůz jezdil, byl po 60 000 najetých km celkově v dobrém stavu.

Objevené závady, kterých sice nebylo málo, ale byly z velké části způsobeny nedbalostí při opravě poškozené přední pohonné jednotky. Vše ostatní by se dalo zařadit do kategorie běžného opotřebení. Nakonec tedy Tesla Model Y nedostala až zas tak špatné vysvědčení.

Zdroj: Efahrer.com

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Takže špatný servis.

    Reakce na Jan Kolář: Vždyť to auto je celé v pořádku. Tu přední nápravu celou demontovali a zase montovali v servisu, proto za ty problémy výrobce nemůže. Zadní náprava byla v toleranci, takže to nebyl problém. Jen by mne zajímalo víc informací o té poruše topení – není to první případ o kterém slyším. Také by mne zajímalo, zda šlo o model vyrobený v Německu, nebo v Číně.

    Reagovat na komentář

    Nesmysl

    Reakce na Barbucha: clanek je evidentne click bait a vas komentar jenom pokracuje v nastavenem trendu. Pokud by se jednalo o nedbale zpracovani kde Tesla opravdu v minulosti ma par skraloupu tak problemy tohoto typu nebudou pouze u jednoho kusu. Slaboucke…

    Reagovat na komentář

    Trapný pokus zlehčovat problémy.

    Po 60000 km svádět takové masivní problémy na nedbalost předchozích servisů je slaboučké. Tesla přesvědčuje stále častěji a zase a znovu, že vyrábí šmejdy na baterky.

    Reagovat na komentář

    No teda....

    Efahrer? Tak tohle je vysvědčení pro auto po 600 000 km. Co takhle nechat novinařiny?

    Reagovat na komentář

    60tis ? -to je nové auto .

    Reagovat na komentář

    není špatné vysvětčení?

    Po přečtení článku nemohu nenabít dojmu o zaujatosti. Článek popisuje problémy od nefunkčního topení, přes výměnu pohonné jednotky, opravu nápravy, opotřebených kloubů vůli v zadní nápravě a na konci je napsáno že to není špatné vysvědčení? Pardon, ale toto je špatné vysvědčení. Po 60 tis km yb měl být vůz ve stavu nového či zánovního a ne po výměně zásadních komponent.

    Reagovat na komentář