Opera Air integruje do prohlížeče funkce jako dechová cvičení, meditace nebo binaurální rytmy. Uživatelé mohou využít například funkci "Dej si pauzu", která nabízí různá relaxační cvičení v délce 3 až 15 minut, nebo "Boosty" využívající binaurální rytmy pro zlepšení soustředění a kreativity.


Prohlížeč také přichází se skandinávským minimalistickým designem a efektem mléčného skla, který se přizpůsobuje barvám zobrazovaných webových stránek.
Hlavně pohoda
„Internet je krásný, ale může být chaotický a přehlcující,“ vysvětluje Mohamed Salah, senior ředitel Opery. „Rozhodli jsme se hledat vědecky podložené způsoby, jak uživatelům pomoci procházet web způsobem, který jim prospívá.“
Funkcí "Boost" lze detailně přizpůsobit potřebám uživatele - je možné nastavit délku přehrávání od 15 minut až po neomezený čas a upravovat poměr mezi hudbou, zvuky prostředí a binaurálními rytmy. K dispozici jsou různé přednastavené režimy jako "Podpora kreativity", "Energizované soustředění", nebo "Hluboká relaxace".


Opera Air nabízí i další funkce, jako integrovaná podpora blokování reklam, blokování sledovacích cookies a VPN. Nabízí také možnost spuštění různých messengerů a přístup k umělé inteligenci.
Konkurence je velká
Historie a podíly na trhu prohlížečů jsou zajímavým příběhem neustálých změn. V 90. letech dominoval trhu Internet Explorer od Microsoftu, který v roce 2002 dosáhl více než 95% podílu. Situace se začala měnit s příchodem Firefoxu v roce 2004 a později Chromu od Google v roce 2008.
Dnes vévodí trhu Chrome s přibližně 65% podílem, následovaný Safari od Apple s asi 20 %. Microsoft Edge, Firefox a Opera si dělí zbývající část trhu. Opera, založená v roce 1995 v Norsku, dosahuje globálně okolo 3 % podílu, přesto však pravidelně přichází s inovativními funkcemi. Byla to právě Opera, která jako první představila mnoho funkcí, které dnes považujeme za standard - například prohlížení v panelech nebo integrovaný VPN.
Mohlo by vás zajímat
