Přejít k hlavnímu obsahu

Volkswagen vsadil na vlastní baterie: Škodovky dostanou nový „unifikovaný akumulátor“

Pavel Trousil 07.11.2025
PowerCo
Zdroj: Vygenerováno v Gemini, redakce

Volkswagen na letošním autosalonu IAA v Mnichově představil svůj nový standardizovaný akumulátor. Technologie má snížit náklady, zvýšit účinnost a položit základy pro levnější elektromobily – včetně těch se znakem Škoda.

Kapitoly článku

Nová technologie pro 80 % koncernu

Společně se svou dceřinou společností PowerCo pracuje Volkswagen už delší dobu na unifikované baterii – Einheitsakku (Unified Cell). Tento akumulátor má od roku 2030 pohánět až 80 % elektrických vozů celého koncernu. To znamená, že jej najdeme nejen ve Volkswagnech, ale i v autech Škoda, Audi nebo Porsche.

Koncern si od tohoto kroku slibuje výrazné úspory. Baterie zůstává nejdražší součástkou elektromobilu, takže standardizace a navýšení výroby by mohly ekonomicky sužovanému automobilce výrazně ulevit.

Unified Cell
Zdroj: VW
Unified Cell, neboli unifikovaný článek, má výrazně zlevnit výrobu elektromobilů koncernu VW.

Škoda Epiq bude mezi prvními

Jednotná baterie se poprvé objeví v takzvané „Electric Urban Car Family“ – rodině elektrických městských aut Volkswagenu, Škody a Cupry. Patří sem VW ID. Polo a ID. Cross, Škoda Epiq a Cupra Raval. Už na konci letošního roku chce koncern začít vyrábět první PowerCo články v továrně v Salzgitteru, později se výroba rozjede také ve španělském Valencii a v kanadském St. Thomas.

Zajímavé je, že články nejsou úplně tak jednotné, jak by se z názvu mohlo zdát. Volkswagen totiž plánuje v jednotném formátu používat různé chemické složení: nikl-mangan-kobalt (NMC), lithium-železo-fosfát (LFP), sodíkové a dokonce i solid-state baterie. Různé technologie ale využívají stejný formát a stavebnici.

PowerCo
Zdroj: VW
Už na konci letošního roku chce koncern začít vyrábět první PowerCo články v továrně v Salzgitteru.

Lepší výkon a rychlé nabíjení

Technické parametry nového akumulátoru vypadají slibně. Volkswagen mluví o objemové hustotě energie kolem 660 Wh/l, což představuje zhruba o 10 % vyšší hustotu než současné články. Navíc bude koncern důsledně používat technologie Cell-to-Pack, kdy se články instalují přímo do balíku bez modulů. To šetří místo, snižuje hmotnost i cenu.

S jednotnou buňkou by měla auta z rodiny Electric Urban Car Family dosahovat dojezdu až 450 kilometrů a nabíjet se za méně než 25 minut. Volkswagen ale upozorňuje, že jde zatím o předpokládané hodnoty.

Mohlo by vás zajímat

Škoda Epiq za 625 tisíc korun?

Elektrická městská auta s novou baterií by měla přijít na trh v roce 2026. Základní cena se má pohybovat kolem 25 tisíc eur, což je při současném kurzu asi 625 tisíc korun. To by mohlo Škodě Epiq pomoct prosadit se jako dostupný elektrický vůz pro širší skupinu zákazníků.

Volkswagen nechce vyrábět všechny články sám. Plánuje, že zhruba polovinu výroby přenechá dodavatelům, mezi nimiž jsou Gotion, CATL, Samsung SDI a LG Energy Solution.

Mohlo by vás zajímat

Škoda získá stejnou technologii jako Porsche

Zajímavé je, že „jednotnou buňku“ dostanou všechny značky koncernu - od nejlevnějších Škodovek až po luxusní Porsche. Dokonce i Porsche nedávno zrušilo svůj vlastní projekt výroby baterií a bude spoléhat na PowerCo. „Základní myšlenka je standardizovat, kde je to možné. Přizpůsobujeme tam, kde je to nutné,“ vysvětlil expert na baterie koncernu Volkswagen Guenther Mendl.

Pro Škodu to znamená, že její elektromobily budou mít přístup ke špičkové bateriové technologii za konkurenceschopnou cenu. A to může být klíčové pro úspěch mladoboleslavské automobilky v elektrické éře.

Zdroj: PowerCo, Hanser-automotive, VW CZ, Auto motor und sport, insideevs

Kritika dotykových displejů: Ovládání aut se v budoucnu změní k nepoznání


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme