Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Na internetu převládají komerční stránky

redakce 28.11.2011

Podle zprávy vydané EURid, představuje podnikání a firemní prezentace nejčastější využití webových stránek u většiny domén nejvyšší úrovně.

Kapitoly článku

Průměrně se tento typ obsahu týká 26,5 % webových stránek. Doména .eu s 31,4 % má v této oblasti nadprůměrné využití. Zjištění vycházejí z výsledku manuální analýzy 50 tisíc webových stránek jedenácti domén nejvyšší úrovně: .biz, .com, .eu, .info, .mobi, .net, .org, .pro a třech národních evropských domén nejvyššího řádu.

Každá analyzovaná webová stránka byla zařazena do jedné z osmi kategorií: obchod (podnikání a firemní prezentace), portály komunit, „pay-per-click“ (PPC), holding page, institucionální, chráněná heslem, error (chyba) a pornografie.

K dalším zjištěním patří:

  • Po obchodu jsou nejčastějšími druhy webových stránek chybné stránky (error) (23,5 %), holding page (20,6 %) a PPC (17,3 %), což může odrážet nízké náklady registrace doménových jmen.
  • Starší generické domény nejvyšší úrovně mají charakteristické profily využití – například doména .org si udržuje vysoký podíl webových stránek týkajících se různých komunit.
  • Pornografie představuje pouze 0,4 % internetových stránek, což odporuje běžně zastávanému názoru, že na internetu se nachází velké množství pornografických stránek.

Zpráva s názvem Trendy ve využívání webových stránek u domén nejvyšší úrovně je dostupná ke stažení na stránkách http://link.eurid.eu/insights. Tvoří součást série zpráv .eu Insights, jež vychází z šetření, studií a výzkumů prováděných sdružením EURid ve spolupráci s odborníky a čelními představiteli tohoto odvětví.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud