Netflix v roce 2025: více reklamy i umělé inteligence
Za rozhodnutím vedení jedné z nejoblíbenějších služeb poskytovaného video obsahu jsou cítit peníze. Deklarovaný cíl je jasný: zvýšit potenciál příjmů. Služba se zaměřuje na nová opatření pro rozvoj reklamy a zkoumá využití umělé inteligence, které by přineslo posílení obchodního modelu.
Od zavedení předplatného s reklamami v roce 2022 – nikoliv ovšem na trhu v Česku – tuto možnost využívá přibližně 94 milionů zákazníků. Netflix plánuje v tomto roce zdvojnásobit své reklamní příjmy, což má podpořit vlastní platforma Ad-Tech. Nabízí pokročilé možnosti inzerce a interaktivní formy reklamy.
Plány na interaktivní reklamní videa
Ve druhé polovině roku 2025 Netflix plánuje zavést interaktivní reklamní videa, která uživatelům umožní aktivně se zapojit do dění – podobně jako to již funguje u Amazon Prime a Hulu.
Během nedávné prezentace vedení společnosti také představilo reklamní formáty, založené na umělé inteligenci. Jsou plynule integrovány do seriálů. Inzerovaný produkt se tak může objevit jako překryvná vrstva ve scéně seriálu, což by mělo působit méně rušivě než běžné reklamní spoty.
Netflix sází na generativní umělou inteligenci: filmy a seriály vznikají desetkrát rychleji
Kromě reklamních opatření Netflix výrazně investuje do nástrojů generativní umělé inteligence. Podle Teda Sarandose, spoluvýkonného ředitele společnosti, má tato oblast pro tvorbu filmů a seriálů obrovský potenciál.
Je to zejména díky výrazně rychlejším digitálním efektům. Jako příklad uvedl argentinský seriál Eternaut, kde byla jedna scéna kompletně vytvořena pomocí umělé inteligence. Celý proces tvorby byl desetkrát rychlejší a výrazně levnější než při použití tradičních technologií.
Dopady na předplatitele
Společnost se postupně mění z průkopníka streamování na mediální a reklamní dům. Interaktivní reklama a inzerce s podporou umělé inteligence mají zvýšit příjmy, zatímco integrace obsahu, vytvářeného umělou inteligencí, může změnit výrobní procesy.
Pro předplatitele v regionech, kde je reklamní tarif k dispozici, to znamená více reklamy v levnějším tarifu. A bude také více skrytá. Týká se to i kontextově integrovaných reklam. To vše může být provázeno levnějším obsahem, spoluvytvářeným nástroji umělé inteligence. Tuto strategickou restrukturalizaci však uživatelé mohou vnímat oběma směry: jak pozitivně, tak ale i kriticky.
Netflix láme rekordy: 95 miliard hodin sledování, hit Adolescent a nárůst tržeb
Za první polovinu roku 2025 uživatelé Netflixu shlédli 95 miliard hodin obsahu. Nejvíce sledovaným seriálem se stal britský Adolescent se 145 miliony zhlédnutí.
Netflix ve druhém čtvrtletí roku 2025 dosáhl příjmů 11,08 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Společnost už neuvádí počet nových předplatitelů za čtvrtletí a místo toho zdůrazňuje jiné zdroje příjmů, například reklamu.
V květnu začal Netflix zavádět redesign domovské stránky na televizích, který má uživatelům usnadnit hledání pořadů, filmů, živých pořadů a her. Cílem bylo zlepšit uživatelskou vstřícnost ovládacího rozhraní.
Zdroj: The Verge