Menu
CHIP Speedtest

Apple prolamuje další tabu: výrobce se zaměřuje na nový miliardový byznys

22.09.2020 13:00 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Apple prolamuje další tabu: výrobce se zaměřuje na nový miliardový byznys

Apple prolamuje další tabu: výrobce se zaměřuje na nový miliardový byznys | foto: archiv CHIP.cz

Přesně před týdnem představil Apple v průběhu své 64 minut trvající klíčové prezentace svá nová zařízení. Zákazníci mají k dispozici Apple Watch šesté generace a osmou generaci tabletu Apple iPad. iPhone 12 by měl následovat v říjnu.

Při rozbalování nových produktů ale mohou být fanoušci značky nemile překvapeni. Výrobce se stále více spoléhá na vidinu nových miliardových příjmů.

U notebooků, tabletů nebo smartphonů byly nabíjecí kabely doposud standardní výbavou. V průběhu své keynote ale výrobce vysvětloval, proč už nadále nejsou potřebné kabely zahrnuty jako standardní součást balení. Pokud je chcete používat, musíte si je pořídit sami. Existují dva důvody, proč se Apple k tomuto kroku rozhodl.

Jak Apple vysvětluje odebrání nabíjecího kabelu

Svůj radikální krok koncern vysvětluje širokou strategií ochrany životního prostředí a klimatu, kterou Apple sleduje do roku 2030. Do deseti let by žádný z produktů Apple neměl po sobě v žádném z článků dodavatelského řetězce zanechávat uhlíkovou stopu. Patří k nim iPhone, iPad, AirPods, Apple Watch, MacBook, Apple TV a Apple Home.

Aby bylo možné stanovený plán dosáhnout, v balení nových zařízení už nejsou žádné adaptéry ani nabíjecí kabely. Každý, kdo by je tam hledal, bude zklamán. Jako první Apple potřebné příslušenství odstranil z dodávek svých MacBooků (verze Pro a Air).

Pokud chcete zařízení nabít a nemáte doma starší nabíječku od Apple, budete si nyní muset připlatit minimálně dalších 900 Kč. Co může pro uživatele ale také obzvlášť nepříjemné a nervující jsou problémy s některými USB-C kabely od jiných výrobců. Někdy je zařízení Apple ani nerozpozná.

"Víme, že naši zákazníci hromadí USB adaptéry. Jejich nadbytečná výroba spotřebovává mnoho zdrojů a zvyšuje naší uhlíkovou stopu," uvedla v průběhu hlavního proslovu Lisa Jackson, viceprezidentka pro oblasti životního prostředí, ochrany klimatu a společenské odpovědnosti.

Z tohoto důvodu nyní padlo rozhodnutí nezahrnovat napájecí kabel a adaptér do balení Apple Watch, a dodala: "Stále máme před sebou mnoho práce a během několika příštích měsíců a let se s vámi podělíme o některé další změny."

Jackson nepřímo také potvrdila, že Apple odstraňuje nabíjecí kabel a adaptér i z dodávek nových iPhone. Analytici a insideři už o tomto kroku spekulovali.

Apple chce představit nové iPhony 12 do poloviny října. O některých informačních únicích o očekávané novince jsme se už zmiňovali.

Příslušenství je pro Apple miliardovým trhem

appleaccesories1

Apple se rozhodl nepřibalovat napájecí kabel ani adaptér k balení hodinek Apple Watch šesté řady. Zdroj: Apple

Nejde ale jen o opatření s ohledem na šetrnost k životnímu prostředí. Za odstraněním napájecích kabelů a adaptérů ze základních balení produktů jsou další očekávané příjmy v řádu miliard.

V oblasti různých typů příslušenství měl Apple za období třetího kvartálu 2020 tržby bezmála 6,5 miliardy USD. Pro srovnání: v divizi iPhone výrobce odhaduje tržby ve výši 7,1 miliardy USD a iPad 6,6 miliardy USD. Významný podíl tvořily i služby iTunes, iCloud a další. V této oblasti Apple utržil přes 13 miliard USD.

Vzhledem k tomu, že balení nových zařízení už neobsahují žádné příslušenství, mohl by se v tomto segmentu prodej výrazně zvýšit. Analytici odhadují, že tržby by mohly růst minimálně dvouciferně (viz Wall Street Journal, jde o placený obsah). To by znamenalo další příjem v hodnotě 600 milionů USD za čtvrtletí.

Kromě nabíjecích kabelů, sluchátek, adaptérů a pouzder na smarthony příslušenství zahrnuje i nositelná zařízení a produkty z rodiny Apple Home.

mohlo by vás také zajímat: iPhone 12 Pro – další únik zobrazuje design nového smartphonu Apple


Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.