Menu

Google, Microsoft a Apple chtějí do budoucna zrušit používání hesel: co by se mělo změnit pro uživatele

09.05.2022 17:00 | Jiří Palyza + Přidat komentář
Google, Microsoft a Apple chtějí do budoucna zrušit používání hesel: co by se mělo změnit pro uživatele

Google, Microsoft a Apple chtějí do budoucna zrušit používání hesel: co by se mělo změnit pro uživatele | foto: Towfiqu barbhuiya/Unsplash

Silná trojka technologických firem v současné době vyvíjí  postup přihlašování uživatelů do svých služeb bez hesla. Má to celý proces zjednodušit a zvýšit bezpečnost. Jak to ale bude fungovat?

Přední světové technologické firmy, Apple, Google a Microsoft, chtějí v budoucnu usnadnit bezpečné přihlašování postupy, které nebudou vyžadovat používání hesel. Ve společném prohlášení to společnosti oznámily minulý týden ve čtvrtek. Nové funkce mají webovým stránkám a aplikacím umožnit nabízet zákazníkům bezpečné a jednoduché přihlašování bez hesla, a to na všech zařízeních a platformách. Standard vyvinulo sdružení Fido Alliance a konsorcium World Wide Web Consortium.

Cílem je díky inovacím zajistit, aby citlivá data byla stále častěji chráněna i jinými způsoby, než jen heslem. Bezpečnostní experti už delší dobu upozorňují na skutečnost, že i složitá hesla, která se skládají z několika písmen, číslic a speciálních znaků, nemusí být vždy dostatečně bezpečná. A to i při pravidelné obměně. Doporučují používat přihlašování i pomocí dalších metod, jako například hardwarové klíčenky, nebo zadávání druhého faktoru z ověřovací aplikace.

Plány společností Google, Apple a Microsoft: nový postup se stane standardem

nopassword

Lídří technologického průmyslu v tuto chvíli vyvíjejí postup přihlašování bez použití hesla. | Zdroj: olieman.eth/Unsplash

Nové oznámení standard rozšiřuje o dvě nové funkce. Uživatelé budou moci automaticky přistupovat ke svým účtům na více zařízeních i na nových zařízeních, a to bez nutnosti nové registrace pro každý účet. Kromě toho se mohou pomocí autentifikace na svém mobilním zařízení přihlásit do aplikace nebo webové stránky na některém ze svých dalších zařízení v blízkém dosahu, a to bez ohledu na použitý operační systém, nebo prohlížeč.

Současná technická implementace doposud vyžadovala, aby se uživatelé přihlašovali na každé webové stránce, nebo v každé aplikaci zvlášť, a teprve poté mohli používat funkce bez nutnosti opakovaného zadávání hesla. To se nyní zjednoduší. Nové funkce budou na platformách Apple, Google a Microsoft dostupné v průběhu příštího roku.

"Tento milník je důkazem spolupráce v celém odvětví s cílem zvýšení ochrany a odstranění zastaralých metod ověřování pomocí hesla," uvedl Mark Risher, senior director produktového managementu ve společnosti Google.

"Úplný přechod na svět bez hesel začne tím, že se pro zákazníky stane přirozenou součástí jejich životů," řekl Alex Simons, viceprezident Microsoftu pro správu programů řízení identit. Jakékoliv životaschopné řešení musí být podle něj bezpečnější, jednodušší a rychlejší, než dnes rozšířené používání hesel a tradičních vícefaktorových metod ověřování.

Zdroj: TechCrunch

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Do počítače jen s mobilem?

    I mobily jsou zranitelné, mívají závažné bezpečností chyby a poruchy, jsou napadány s vykrádáním dat. Biometrika (otisk prstu, sken obličeje) je neměnitelná a také zcizitelná! Hesla se dají neustále měnit! Ponechte i tyto možnosti přístupů do počítače a k užívaným účtům!

    Reagovat na komentář

    Nerušte, jen rozšiřte možnosti!

    Nesouhlasím s jednostranným a nedemokratickým zavedením přihlašování do počítače a k užíváným účtům pomocí „chytrých“ mobilů, bez hesel. Sám jsem mobil z určitých důvodů odhlásil. V tomto případě přijdu i o možnost pracovat a tvořit na počítači? Právo demokracie spočívá v možnostech si vybrat podle toho, co komu lépe vyhovuje, ne v jednostrannosti. To, co je pro jednoho výhodnější, může být pro druhého složitější, nebo i vyřazující!

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.




Komerční sdělení