Nejvíce ocenění získala francouzská hra
V letošním roce bylo vydáno nespočet skvělých her, ale hrou roku se nakonec mohla stát jen jedna a k překvapení mnohých to bylo nízkorozpočtové RPG Clair Obscur: Expedition 33. Tu vytvořilo francouzské studio Sandfall Interactive, ve kterém pracuje i několik bývalých vývojářů Ubisoftu.
Vývoj a propagace samotné hry vyšly na méně než 10 milionů dolarů, což je na poměry takto velké hry extrémně nízká částka. I tento faktor nejspíše mohl pomoci k tomu, že se stala hrou roku, avšak Clair Obscur: Expedition 33 zvítězilo i v kategorii nejlepší RPG, a to čekalo snad ještě méně fanoušků.
Dle mnohých tuto kategorii měl rozhodně vyhrát český klenot Kingdom Come: Deliverance 2 (KCD2), který byl vydán letos v únoru. Nakonec k tomu bohužel nedošlo a hra si dokonce neodnesla ani jedno ocenění, a to je rozhodně velká škoda.
Proč český hit neuspěl?
Paradoxně jeden z klíčových aspektů KCD2 mohl hře uškodit, a tím je příliš realistické pojetí. To se zkrátka mnoha porotcům nemuselo zamlouvat a nepatrně to snižuje i přístupnost hry pro masy, protože ne každý hráč ocení komplexnější hru se složitějším ovládáním.
Druhým důvodem mohlo být to, že při porovnání s prvním dílem byl ten druhý jen mírnější evolucí a nedočkali jsme se tolika radikálních změn. Proč však výrazně přepracovávat to, co už dobře funguje? I tak jsme se v rámci hry dočkali mnoha nových funkcí a celkově rozsáhlejší mapy.
Kdyby Clair Obscur: Expedition 33 letos nevyšlo, dost možná by KCD2 vyhrálo minimálně nejlepší RPG roku. Každopádně studio Warhorse už údajně chystá fantasy RPG, které by v roce vydání mohlo ovládnout celé The Game Awards. Fantasy hry zkrátka obvykle zaujmou širší publikum hráčů.
Zdroj: GamesRadar, ScreenRant
Se svolením Warhorse Studios
Warhorse Studios / KCD2 press kit
Se svolením studia Sandfall Interactive
PŘEJÍT DO GALERIE
(5 FOTOGRAFIÍ)