Trh s chytrými hodinkami roste
Jak ukázala analýza výzkumné společnosti Canalys, trh s nositelnými zařízeními vzrostl v prvním čtvrtletí 2025 o 13 %. Konkrétně to znamená: ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, leden až březen 2024, se letos prodalo o více než 5 milionů zařízení více. Celkový objem 46,6 milionu zahrnuje fitness trackery, sportovní hodinky a chytré hodinky.
Velkým vítězem je Xiaomi: čínský výrobce má nyní tržní podíl 18,7 % a umístil se tak na 1. místo žebříčku. Xiaomi tak odsunulo konkurenční Apple na druhé místo. Následují Huawei, Samsung a Garmin jako největší značky. Ve srovnání s loňským rokem dokázalo Xiaomi růst v prodeji nositelných zařízení o 44 %.
Xiaomi může bodovat především velmi dobrým poměrem ceny a výkonu svých zařízení. To se velmi jasně ukazuje i v našem žebříčku nejlepších fitness trackerů: Xiaomi a Huawei dominují cenovým tipům, mimo jiné s Xiaomi Smart Band 9.

Analýza zdraví je důležitá, sport už méně
Nakonec podle Canalys dokázali růst všichni velcí výrobci v oblasti nositelných zařízení. Nejmenší nárůst zaznamenal Apple: hodinek Apple Watch se prodalo pouze o 5 % více než ve stejném období loňského roku. Huawei vzrostlo o 36 % na přibližně 15 % tržního podílu, Samsung dokonce o 74 % na asi 10 % tržního podílu.

Výzkumná společnost Canalys nedávno také zjistila, co považují uživatelé a uživatelky v Evropě u chytrých hodinek za nejdůležitější. Výsledkem bylo, že cena a výdrž baterie byly dominantními kritérii. Poté následovaly funkce pro analýzu zdraví, značka a design. Sledování a sportovní funkce mají podle toho pro uživatele menší význam.
Mnoho výrobců nositelných zařízení podle Canalys ustupuje od zaměření na hardware a soustředí se na budování propojeného ekosystému. Podle vzoru Apple mají chytré hodinky, smartphone a další zařízení jednoho výrobce bezproblémově spolupracovat.
Kromě toho Xiaomi, Huawei a Samsung sází na integrované služby, které mají uživatele k značce přivázat. Dokonce i Garmin nyní nabízí placenou prémiovou službu.
Zdroj: Canalys